Ittas járművezetés - Mire számíthat ittas járművezetésért 2018.-ban

Ittas Járművezetés - A Jogosítvány Visszaadása?

2018\06\30 .I Szólj hozzá!

Facebook kommentelők véleménye az ittas vezetőkről

Facebook oldalunkon már egy ideje letiltottuk a kommentelést, de ha valaki visszanézi korábbi posztjaink kommentjeit, az alábbi kommentek tömkelegével találkozhatott:

 

untitled-1_6.jpg

 

ittasvezetes.hu

2018\06\30 .I Szólj hozzá!

Ezek az ittas gépjárművezetők első mondatai:

Évtizednyi idő alatt, több, mint 30-40 ezer (!) ittas járművezetővel találkoztunk (ittasvezetes.hu). Meglepő, hogy bár az autósiskolákban ilyesmit nem tanítanak, ám mégis minden ittas vezetőnek az első néhány mondata - teljesen ugyanaz - mintha csak a génekbe lenne programozva. Lássunk néhány tipikus mondatot, amelyet minden ittas járművezető - álmából felébresztve - is elmond:

  • Még soha nem vezettem ittasan
  • Eddig semmilyen szabálysértésem sem volt
  • Nem okoztam balesetet korábban sem
  • Csak száz métert akartam arrébb gurulni a járművel
  • Csupán két sört ittam meg
  • Nem éreztem magam ittasnak igazából
  • Együttműködtem a rendőrökkel
  • Beismertem az alkoholfogyasztást
  • A munkámhoz nélkülözhetetlen a jogosítvány
  • Fizetnék több pénzbüntetést, ha kevesebb időre vennék el a jogosítványomat
  • Tudom, hogy mindenki ezt mondja, de nekem tényleg munkaeszköz az autó
  • Nem ettem semmit aznap
  • Nagyon ritkán iszom alkoholt
  • A rendőrök (/a vért vevő orvos) is azt mondta, hogy nem látszom ittasnak
  • A vért vevő orvosnál minden teszten átmentem, féllábon is tudtam állni
  • A vért vevő orvos sem értette, miért vittek be, hisz józannak látszom
  • Nem akartam vezetni
  • Kis mellékutcában gurultam egy keveset
  • Nem közterület volt
  • Senkinek nem okoztam balesetet
  • Előző nap ittam
  • Azt hittem, már kiment belőlem az alkohol

Tagadó típusú ittas vezető (kevésbé jellemző)

  • Nem láthatták a rendőrök, hogy vezetek
  • Már állt az autó, amikor ittam
  • Az italosüveget nem találták meg nálam, mert eldobtam a bozótosba
  • A rend éber őrei rá akartak venni, hogy ismerjem el a vezetést
  • Nem írtam alá semmilyen papírt
  • Nem vezettem, csak állt az autó
  • Nincs tanúja a rendőröknek, nem fogják tudni bizonyítani
  • Tudok hozni tanút, aki bizonyítja, hogy nem vezettem

Női ittas járművezetők mondatai:

  • Nem vezettem
  • Nem ittam semmit
  • Nem ettem semmit
  • Olyan gyógyszert szedek, ami alkoholszintet hozhatott létre
  • A rendőrök is szabálytalanságokat csináltak
  • Bántalmaztak a rendőrök, ok nélkül
  • Van ismerősöm a hatóságnál, aki majd elintéz mindent
  • Nem értem, miért nem a migránsokkal foglalkoznak inkább
  • Soha nem iszom alkoholt
  • Fel fogom őket jelenteni
  • Van ismerősöm, aki kiesett az autóból olyan részeg volt, és a rendőrök elengedték

Ittas járművezetők tipikus mondatai a rendőrökről

Azt mondta a rendőr, hogy:

  • Mivel még soha nem volt ilyen esetem, biztos nem vonják be a jogosítványomat
  • Ő is látja, hogy nem vagyok ittas, nem is érti mit mutat a szonda
  • Elengedne, de nem teheti, mert ott a kollégája is
  • Gyors eljárásban, néhány hét alatt véget ér az ügyem
  • Nem kell ügyvédhez fordulni
  • Ügyvédhez kell fordulni
  • Néhány tízezer forint lesz a bírság - maximum
  • Nem kell utánképzésre járnom
  • Addig is vezethetek, amíg az ügyem le nem zárul
  • Hozzak igazolást a munkahelyemről, és akkor simán visszakapom a jogosítványt
  • Nem lesz bírósági ügy belőle
  • Majd küldik a papírt
  • C kategóriával vezethetek kisteherautót (furgont, kisárúszállítót)
  • Csak a kismotor papíromat veszik el, mivel külön volt egy másik jogosítványom is robogóra
  • Szerinte csak maximum 1-2 hónapra veszik el a jogosítványt, de lehet hogy el sem veszik
  • Csak azt a kategóriát veszik el - ha elveszik - amivel vezettem, a többit rögtön visszaadják

 

 

Ittas vezetők országos jogi segítsége:

ittasvezetes.hu
jogositvanycentrum.com
szuperugyved.hu
ittasvezetes.net

2018\06\27 .I Szólj hozzá!

Gyorsított eljárás - bíróság elé állítás

Alapvető érdek és cél volna, hogy a büntetőügyeket - mivel az ittas járművezetés is büntetőügy/büntetőeljárás - minél gyorsabban lezárja a hatóság. Ez érdeke volna a hatóságnak is, ahogyan az elkövetőnek is. Azonban a hatóságnak egyszerűen nincs lehetősége arra, hogy minden büntetőügyet gyorsan lezárjon, sőt ennek többnyire az ellenkezője a gyakorlat. Miért? Azért, mert a bíróságokon olyan mennyiségű ügy van, amelyet képtelenség feldolgozni - adott idő alatt. Egy-egy eljárás olykor évekig elhúzódik! Még egy "sima" ittas járművezetés alapesete is - ahol pedig lehetőség volna gyorsan eljárni. Egyszerűen nincs idő Önt "előre venni" - ez az igazság!

A Mc. Donalds gyorsétterem-lánc egyszer bevezette, hogy akit nem tudnak kiszolgálni X idő alatt, az ingyen kap egy sajtburgert. Azután belátta az étterem vezetősége, hogy egyszerűen nem lehet ilyesmit garantálni, ezért visszavonták ezt. Ez a primitív példa álljon itt azért, hogy Ön is megértse: nem Ön az egyetlen, nem Ön a legfontosabb. Ön előtt sokan "várakoznak", hihetetlen mennyiségű ügy vár feldolgozásra, és a bíróságok rendkívül leterheltek. Így tehát Önnek senki semmit nem garantál, és ezt az ittas vezető - úgymond csak magának köszönheti! Csak a tavalyi évben több, mint 15 ezer (!) ittas vezetőt kellett eljárás alá vonni, és azt talán mindenki tudja, hogy nem csak ittas vezetők ügyeivel foglalkozik a bíróság...

Ugyanakkor, az ittas vezetőt az őt elfogó rendőrök mindenféle módon próbálják nyugtatni. Egyrészt a rendőröket erre oktatják: nem kell az elkövetőt az amúgy is szorult helyzetében még inkább megfélemlíteni. Ezért a rendőrség a legtöbb esetben azt "ígéri" az ittas vezetőnek, hogy az ügy gyorsan le fog zárulni, 30 napon belül meg "fog oldódni", nincs miért aggódnia az ittas vezetőnek. Azonban azt kell tudni, hogy nem a rendőrségen múlik, hogy egy ügy a bíróságon valóban gyorsított eljárásban fog lezárulni, így tehát ha Önnek - mint ittas vezetőnek - a rendőr azt mondta, hogy 30 napon belül zárulni fog az ügye, azt fogadja kétkedéssel. Nem azért, mert a rendőr félrevezette Önt, hanem azért, mert nem rajta múlik. Ugyanis nincs olyan "formanyomtatvány", amelyen a nyomozóhatóság egy X-jelet tesz az adott rubrikába, és onnantól kezdve garantált, hogy az adott ügy 30 napon belül, gyorsított eljárásban, bíróság elé állítással végződik. 

S ha lenne is ilyen "garancia", akkor sem lehetne az ittas vezető biztos abban, hogy azon a bizonyos gyorsított eljárási napon valóban lezárul az ügy, és a tárgyaláson nem merül fel olyan tényező, amely miatt mégsem lehet lezárni az ügyet - s onnantól kezdve akár hónapokig - évekig - folytatódhat az ügy. Pályafutásunk során találkoztunk három (!) évig elhúzódó ittas járművezetés büntetőüggyel (nem is egy esetben), amelyben sem baleset, sem semmilyen kirívó egyéb tényező nem állt fent, tehát mondhatnánk, hogy érthetetlenül húzódott el.

Összefoglalva: ha az ittas vezetőnek sikerül is a gyorsított eljárásba bekerülnie, semmilyen garancia nincs arra, hogy az ügy - ott azonnal véglegessé - tehát jogerőssé válik. Mint ahogy arra sincs semmilyen garancia, hogy ha gyorsított eljárásban zárul az ügy, akkor az ittas vezető visszakapja a jogosítványát - mert a gyakorlat szerint még az ügyvédnek (szuperugyved.hu) is nagyon meg kell küzdenie azért, hogy egy bíróság elé állítást követően az elkövető a vezetői engedélyét visszakapja.

Az elkövető a hatóság ügymenetének ki van szolgáltatva. Az elkövető "csak magának köszönheti", hogy ilyen helyzetbe került. Ez nem a mi álláspontunk, hanem a valóság - a gyakorlat. S mivel a hatóság álláspontja az, hogy "fosszuk meg 'hosszabb' időre az ittas járművezetőt attól, ami fontos neki - a vezetői engedélyétől - és ebbe az időbe beleszámoljuk az eljárás végéig eltelt időt (a cselekménytől számítva, ahol el kellett vegyék a vezetői engedélyt), azért nincs olyan késztetése a hatóságnak, amely szerint az ittas vezető hátrányba került egy ügymenet elhúzódása miatt, hiszen vélhetően hosszabb időre lesz elvéve a vezetői engedély, mint amennyi ideig az eljárás fog húzódni...

vagolap01_5.jpg

 

Foglaljuk tehát össze: az ittas járművezetőknél senki nem "garantál" semmit, nincs 30 napos megkötése a hatóságnak, nincs "30 napon belül biztos lezárul az ügy". A gyakorlatban az ittas járművezetők eljárásai - hónapokig eltartanak (néha évekig). Budapesten általában 5-9 hónap, Pest-megyében 4-7 hónap, Megye-székhelyeken 2-4 hónap, azon túl 1-3 hónap - ez az országos statisztika, az elmúlt 10 év 35 ezer esetét ismerve.  Ezek a számadatok tájékoztató jellegűek, bármilyen eltérés előfordulhat - bármely irányban. Lehetséges 10 napon belül bíróság elé állni, és előfordul 2-3 évig húzódó ittas járművezetés büntetőeljárás. 2018 Július elsejétől Be. változás! A jövőre nézve statisztikát jósolni végképp nem lehet.

 

ITTAS VEZETŐK ORSZÁGOS JOGI KÉPVISELETE, ÜGYVÉDEK, ORVOSSZAKÉRTŐK:

ittasvezetes.hu/adatlap

2018\06\17 .I Szólj hozzá!

Ittas vezetés - magasabb pénzbírság = rövidebb jogosítvány elvételi idő?

Több ezer ilyen kérdéssel találkoztunk, ezért vettük most ezt a témát elő. Először is tisztázzuk az alapfogalmat: az ittas járművezetőt nem pénzbírsággal, hanem pénzbüntetéssel sújtják

Nagyon sok megkeresést kapunk: "...hajlandó vagyok magasabb pénzbüntetést fizetni, csak a jogosítványomat kapjam vissza, vagy kevesebb időre vegyék el..."

A fizetési hajlandóság és a jogosítvány elvétel között nincs reláció. A hatóság ki fogja szabni a pénzbüntetést, ha hajlandó azt kifizetni valaki - ha nem. Utóbbi esetben számos megoldást alkalmaznak, például szabadságvesztésre váltják át a kiszabott pénzbüntetés mértékét - magyarul: aki nem fizet, be kell vonuljon egy büntetés-végrehajtási intézménybe. Ezt viszonylag kevesen választják...

Ezen kívül vannak esetek, amikor nincs pénzbüntetés, helyette közmunkát (jóvátételi munkát) kell végezni. Itt nem arra kell gondolni, hogy "vízelvezető árkokat kell ásni az utcán, vagy padokat festeni köztereken" - számtalan közmunka létezik. Létezik a kettő kombinációja is: pénzbüntetés és jóvátételi munka.

Amit viszont fontos tisztázni immár sokadjára: a hatóság nem azért veszi el az Ön jogosítványát (ha ittasan vezetett), mert abból "pénzhez jut az állam" - így tehát az az elgondolás, hogy Ön "hajlandó" több pénzt fizetni (magasabb pénzbüntetést) - a jogosítványáért cserében - ez hamis! A hatóság ugyanis azért veszi el az ittas vezető jogosítványát, hogy hátrányt, gondot, nehézséget okozzanak az életében. Ezt pedig magasabb pénzbüntetéssel nem lehet kiváltani.

Rendkívül igazságtalan volna, ha ugyanazon cselekményért a "szegényebb" ittas vezető hosszabb ideig nélkülözné a jogosítványát, míg a "jómódú" személy előbb kapná vissza, mert "több pénzt adott az államnak". Így tehát a legfontosabb tisztázandó tény az, hogy:

HAMIS AZ ELGONDOLÁS, AMELY SZERINT MAGASABB PÉNZBÜNTETÉS ESETÉN A JOGOSÍTVÁNY HAMARABB VISSZAADÁSRA KERÜL!

Aki úgy gondolja, hogy "több pénzt szán az ügyének megoldására" - azt a pénztöbbletet ügyvédre kell elköltenie!

Ha ön is bajba került ittas vezetésért, hívja MOST:
06 70 224 7474

 

ittasvezetes.hu/adatlap

23903_penz.jpg

2018\06\11 .I Szólj hozzá!

Somogybabod - Ittas Járművezetés 2018

Évek óta ismert számunkra, számos olyan "hírhedt" helyszín az országban, ahol egy-egy alkalommal tömegesen vesztik el jogosítványukat az ittas vezetők. Az egyik ilyen hely, Somogybabod, ahol minden évben megrendezik az úgynevezett Off-Road fesztivált ("Rally a sárban"). Idén a mostani hétvége volt az esemény időpontja

A fesztivál óta égnek vonalaink, Somogybabodon pórul járt ittas vezetők keresnek minket. A többségük azt sem tudja, hogy egyáltalán miért vált ittas vezetővé, hiszen "csak a fesztivál területén vezetett ittasan".

Fontos tisztázni, hogy a járművezető nem jogosult ittasan vezetni egy fesztivál területén - ahol embertömegek vannak veszélyben ezáltal. Hiába van abban a hitben, hogy ez egy közforgalom elől elzárt magánút - hiszen bárki bejuthat oda, csupán a beléptetőn kell áthaladnia.

A fesztivál ideiglenesen - a legtöbb részén - szalagokkal határolt, a közterülettől. A legtöbb résztvevő - mivel a rallyn még a rendszám használata sem előírt - úgy gondolja, hogy ez egy önálló terület, ahol mindent szabad- Lehet rombolni az autókat a sárban, jogosítvány nélkül, forgalmi engedély nélkül - akár néhány ital után is. Ez azonban nem így van. Ha valaki ittasan balesetet okoz az elkerített területen, ugyanúgy számíthat arra, hogy rendőrkézre kerül. Értelemszerűen a rendőrség nem vonul ki nagy erőkkel - pusztán azért, mert ott minden résztvevőt meg akarnak szondáztatni - ám ha történik bármi rendkívüli, akkor ez elkerülhetetlen.

A legtöbb ittas vezető azonban nem az elkerített részről kerül a rendőrök kezei közé, hanem bátorkodik "néhány métert" kihajtani, arra hivatkozva, hogy "nem tudtam hol is van pontosan a fesztivál területe, mivel minden tiszta sár, és az az út is egy sártenger volt, ahol már a rendőrök megfogtak. Én azt hittem, az még a Rally területe."

A rendőrök azonban jóval felkészültebbek, és pontosan tudják, hogy egy ilyen fesztiválon bizony rengetegen isznak alkoholt, és lépik át a határokat, - akár a Rally területének határait is, még ha csak "néhány méterrel is".

így tehát az a tény, hogy valaki egy elkerített fesztiválon tartózkodik, és onnan akár csak egy métert is kihajt (még akkor is, ha ott épp hiányosan van elkerítve) - nem mentesíti őt a büntetőjogi felelősségrevonás alól.

Belső információk szerint, több, mint száz jogosítvány került elvételre a hétvégi Somogybabodi fesztivál kapcsán, közvetlen ott, vagy az onnnan hazafelé tartók köreiben.

Ön is bajba került?
ittasvezetes.hu/adatlap

06 70 224 7474

 

dscf4047.JPG

2018\06\07 .I Szólj hozzá!

A segédmotoros kerékpár (Robogó, Moped) vezetése, ittasan

Számos hívás fut be hozzánk naponta, amely szerint "...Robogóval (segédmotoros kerékpárral) közlekedtem ittasan. Nyilván csak a segédmotoros kerékpár jogosítványomat veszik el, igaz?..."

Szükséges tisztázni néhány alapfogalmat. Először is azt, hogy Ön melyik korosztályba tartozik? Ugyanis évtizedekkel ezelőtt, a segédmotoros kerékpárra (50 köbcentiméter hengerűrtartalom alatti, pedálos vagy pedál nélküli, két vagy háromkerekű, gépi meghajtású jármű) (a köznyelvben elnevezett "korengedményes") vezetői engedély az alábbi formában került kiállításra, amely azonban a kilencvenes évek óta már eleve nem létezik:

untitled-1_5.jpg

 

A fenti képen látható, a köznyelvben "korengedményes robogó jogosítvány"-nak nevezett vezetői engedélyt  - évtizedekkel ezelőtt lehetett megszerezni - akár már 14 évesen is - amikor még például személygépjármű (B) kategóriás vezetői engedélyt (vagy magasabb kategóriákat) ebben a korban nem lehetett megszerezni - ahogyan most sem. A fenti képen látható vezetői engedély - évtizedek óta érvénytelen! Azonban vannak (idősebbek), akiknek a szekrényük mélyén lapulhat még ebből, s ők a legtöbbször tévúton járnak, amikor azt gondolják, hogy ez kerül bevonásra, ha robogót (mopedet) vezettek - ittasan.

Ez a vezetői engedély formátum tehát már évtizedekkel ezelőtt megszűnt. Akkoriban, a 14. életévét betöltött fiataloknak, akik már az előtt kívántak "robogózni" mielőtt még bármilyen más járműfajtára vezetői engedélyt szerezhettek volna - ez egy lehetőség volt. Természetesen ez is vizsga által került kiállításra...

Nagyon sok megkeresést kapunk - ettől a korosztálytól, amely szerint "...Én is rendelkeztem ilyen engedéllyel, de később szereztem meg a /normál/ vezetői engedélyt. Nyilván ha robogóval fogtak meg, akkor csak ezt veszítettem el..."

AZ ELGONDOLÁS HAMIS:

Ugyanis aki ebbe a korosztályba tartozik (legalább 30-40 éves), és rendelkezett ilyen - papír alapú segédmotoros kerékpár (moped/robogó) vezetői engedéllyel, annak az engedélynek (is) abban a pillanatban megszűnt a létjogosultsága, amikor például a B kategóriás vezetői engedélyét (a most is használatos plasztik kártyát) vagy a korábban használatos - még "összecsukható, kétoldalas" jogosítványát megszerezte:

vagolap01_4.jpg

Így tehát akinek volt - külön korengedményes SMKP (Robogó, Moped) vezetői engedélye, az azonnal érvénytelenné vált, amint - akár a fenti képen látható ('90.-es évekbeli régi típusú) - akár a mostani (Angolszász) "valódi" plasztik jogosítványát megszerezte.

Ennek oka az az oka, hogy aki - például - megszerzi a 'B' kategóriás vezetői engedélyét (amely nem csak a 3.5 tonna össztömeg alatti /személy/gépjárművekre érvényes) - ő automatikusan további vezetési jogosultságot szerez - úgynevezett "nemzeti alkategóriákra" is, amelyben ott van - többek között - az 50 köbcentiméter hengerűrtartalom alatti segédmotoros kerékpár vezetési lehetősége is. Így tehát jelenleg (is) egy állampolgárnak egy vezetői engedélye van, amelyben fel van tüntetve, hogy mely gépjárművek vezetésére jogosult.

Aki viszont a "fiatalabb" korosztály tagja, és B kategóriás vezetői engedéllyel rendelkezik (rendelkezett) ő pedig a most használatos B kategóriás vezetői engedélyével vezette (a nemzeti alkategóriába tartozó M-MOPED) segédmotoros kerékpárját, amely - legtöbbnyire, de nem kizárólagosan - automatikusan magával vonja, hogy az egész B kategóriáját  - sőt, magát a teljes vezetői engedélyét, azaz a közúti (gép)járművezetés lehetőségét - elveszítette az ittas vezetés kapcsán.

Nem önmagából következő folyamat ugyanis az, hogy ha valaki ittasan robogót vezet, akkor csak a (B/M) kategóriáját veszíti el. A hatóság úgy gondolkozik, hogy "...vegyük el a vezetési jogosultságát az ittas vezetőknek. Ne vezethessenek semmilyen gépi meghajtású járművet (közúton, vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton) - meghatározott ideig. Vegyük el az ittasan gépjárművet vezetőtől - minimum azt a kategóriát  (alkategóriáival együtt) amellyel cselekményét elkövette..."

S mivel - jelenleg- a segédmotorkerékpár (M) a B kategóriás vezetői engedély alkategóriája ("járműfajta") - (kivétel például az A1 vezetői engedély) - így, aki ittasan vezeti robogóját - legyen akár fiatalabb, vagy idősebb korosztályba tartozó (újabb, vagy régebbi vezetői engedély tulajdonlója) - jórészt a B kategóriát veszíti el (miután annak nemzeti alkategóriája a "M"oped).

Ugyanakkor bizonyos alkoholszint felett (főként közepes vagy súlyos fokú befolyásoltság) esetén, a teljes vezetői engedélyének búcsút inthet az ittas sofőr!

ittasvezetes.hu

2018\06\04 .I Szólj hozzá!

A 18 büntetőpont - és a jogosítvány elvétele

Annak ellenére, hogy hálózatunk kizárólag ittas járművezetőkkel foglalkozik, szinte naponta kapunk megkeresést a 18 közlekedés-előéleti pont összegyűjtőitől, akiknek semmi mást nem tudunk elmondani, mint amit most röviden - itt is közzéteszünk.

Az úgynevezett "büntető pontrendszer" évek óta jelen van a hazai közlekedésben. Az a járművezető, aki kisebb-nagyobb szabályszegéseket követ el, fix - táblázatban meghatározott - pontokat kap érte. A pontok számát tehát nem a rendőr határozza meg "szimpátia" alapján...

Amikor a pontok száma eléri a 13.-at, a járművezető kap egy értesítést a nyilvántartóból, amely szerint önkéntes utánképzéssel csökkentheti az elért pontjainak számát.

Tapasztalatunk alapján, a legtöbb járművezető úgy gondolja, hogy "most már úgysem lesz több büntetőpontom" ezért erre a tanfolyamra nem jelentkezik önként.

Ezt követően aki eléri - vagy meghaladja - a 18 pontot, automatikusan elveszíti vezetői jogosultságát. A kormányablak bevonja a vezetői engedélyt - kereken fél évre - és ekkor már az utánképzés nem egy önkéntes lehetőség, hanem egy kötelező előírás, mindamellett hogy a vezetői engedélyt annak elvégzése után sem adják már vissza, csak amikor letelt a 6 hónap.

Semmilyen törvényes lehetőség nincs arra, hogy ha valaki elérte a 18 pontot, "méltányosságból" vagy fellebbezés által visszakapja - vagy megtarthassa a vezetői engedélyét!

Így tehát kérjük azokat a járművezetőket, akiktől elvették a vezetői engedélyüket pontrendszer alapján - ne telefonáljanak, ne írjanak nekünk - nincs megoldás az ügyre.

ittasvezetes.hu/adatlap

teolbuntetopont1.jpg

2018\05\24 .I Szólj hozzá!

Ki veszélyesebb? Az ittas vezető, vagy a mobiltelefonáló?
Ki a bűnöző? Az ittas vezető, vagy a gyorshajtó?

 

cegledbercel2.jpg

Már sok cikket írtunk a témában, most ismét egy közfigyelmet felkeltő drámai baleset történt, amelyben kilenc személy életét vesztette. Csak annak köszönhető, hogy nem halt meg további néhány ártatlan ember, hogy a szemben jövő jármű, egy több tonnás teherautó volt, és nem egy másik családi gépkocsi...

Rengeteg támadás éri az ittas vezetőket a társadalom részéről. Olyanok kívánják a (balesetet sem okozó) ittas vezetőket "örökre börtönbe zárni" és jogosítványukat "soha vissza nem adni" akik - tegye mindenki a szívére a kezét - biztos, hogy már vették a kezükbe a mobiltelefont - vezetés közben.

A különbség csak az a társadalmi beidegződés, amely szerint vezetés közben "egy kicsit" telefonálni, vagy kissé túllépni a sebességet - nem bűn, csupán egy kis apró szabálytalanság. Ezt azért gondolja így a társadalom egy része, mert a törvények ezt sugallják. Mi évek óta azon az állásponton vagyunk, hogy a gyorshajtást és a mobiltelefonálást (vezetés közben(: ugyanolyan bűnné kell nyilvánítani, mint az ittas vezetést!

A mostani eset is erre világít rá, egyértelműen. Néhány éve, amikor a Szlovák Eva Rezesova - három ember haláláért felelt, ittassága miatt - akkor az egész nemzet fellázadt! Halálát kívánták, még a rokonainak is. Mindenki egyöntetűen azt vallotta, hogy "lám, lám, az ittas vezetés micsoda bűn, mennyi tragédiát okoz". Mintha legalábbis az ittas vezetés lenne a balesetek vezető oka. Tévedésben van az, aki ezt hiszi...

Ebben a balesetben kilencen haltak meg, és mindez néhány másodpercnyi mobiltelefonálás miatt. Mivel azonban a mobiltelefonálás "csak egy kis apró szabálytalanság", így most nem találkozunk ugyanazokkal a drámai hozzászólásokkal, mint egy ittas vezetőnél: "örökre börtönbe zárni aki mobiltelefonál" "örökre elvenni a jogosítványt minden mobiltelefonáló bűnözőtől".


Persze erre épp ebben az esetben nincs is mód, hisz meghalt a baleset okozója is. Ugyanakkor ez az eset is jól példázza, hogy a törvények nem jól vannak alakítva. Míg egy ittas vezetőt - ha balesetet okoz, ha nem - a legtöbben "örökre börtönbe zárnának", addig egy közönséges mobiltelefonálót látva a forgalomban - senki nem ugrik ki az autójából, és rángatja ki a telefont a sofőr kezéből, és kiabál rendőrért.

Ez az eset nem egyedi. Nem az első, és nem az utolsó eset, hogy mobiltelefonálás és gyorshajtás okoz halálos balesetet. Nemrégiben statisztikát is közzé tettünk, amelyből egyértelműen kiviláglik, hogy SOKKAL TÖBB BALESETET OKOZNAK az előzési szabályokat megsértők, a mobiltelefonálók és a gyorshajtók - mint az ittas vezetők.

Ha eljönne az idő, és belátná a kormány, hogy a gyorshajtás egy közúti bűncselekmény, akkor azok az emberek, akik az összes ittas vezetőt börtönbe záratnák, alaposan megtizedelődnének, és csendben hallgatnának, miután - ne szépítsük - mindenkinek van a családjában, vagy rokonai, ismerősei közt olyan személy, aki már kapott gyorshajtásért bírságot - ha nem épp saját maga, kedves olvasó. Vajon Ön is a börtönbe záratta volna saját rokonát vagy saját magát, amikor gyorshajtási csekket kapott, vagy telefonált vezetés közben?

Szabálysértés miatt az elmúlt években több százan haltak meg hazánk útjain, józan vezetők által. Az ittas vezetők tized annyi balesetet okoznak. Ez nem vitatéma, ez tény, melyről statisztikát lehet olvasni az internet számos pontján.

Miért okoznak az ittas vezetők jóval kevesebb balesetet? Mert a legtöbb ittas vezető tudja, hogy éppen vétkezik, és ittas állapotában mellékutcákon igyekszik hazafelé néhány száz métert, lassan megtenni, rettegve a rendőröktől. Ezzel szemben a mobiltelefonálók - akár csak ez a Román állampolgár - a megengedett 60 km/h sebesség helyett 130 km/h-val száguldott a halálba, józanon, bátran telefonálgatva.

Álláspontunk szerint a közúti balesetek és veszélyhelyzetek visszaszorítására nem az ittas vezetőket kell egyre szigorúbban büntetni, hanem a felsorolt szabályszegéseket is bűncselekménnyé kell nyilvánítani. Így jóval kevesebb sofőr dobálózhatna az ittas vezetők irányában az "örökre börtönbe" szavakkal.

Ittas vezetők országos jogi képviselete:

ittasvezetes.hu/adatlap

06 70 224 74 74 Non-Stop

2018\05\18 .I Szólj hozzá!

Ittas járművezetés - nem ittam semmit!

Ha kevesebb cigaretta elszívását mondom meg a háziorvosomnak, akkor az egészségem nyilván jobb lesz...

A fenti mondat első része - sok dohányosnak ismerős lehet. Amikor a háziorvos vagy egyéb orvos megkérdezi, hogy mennyi cigarettát szív, akkor a dohányosok jelentős része kevesebbet mond el. Talán szégyelli az orvos előtt? Miért? Nem. Nyilván az áll a háttérben, hogy ösztönszerűen védekezik a dohányos a valós mennyiség elmondása ellen, azt gondolván, hogy ettől bármi is jobb lesz - pedig semmi. Hiába mond a dohányos az orvosának 10 szál napi cigarettát, ha huszat szív el, ettől semmi nem változik az egészségében, és persze az orvosnak is teljesen mindegy, hisz nem tudja ellenőrizni.

Ennyi bevezető után térjünk rá az ittas vezetésre. A legtöbb ittas vezető azt gondolja, hogy ha kevesebb ital elfogyasztását közli a rendőrrel (vagy velünk, akik több tízezer esetben segítettünk már ittas vezetőkön), akkor attól valami jobb lesz. Megmondjuk az igazat: SEMMI.

Hiába mondja Ön azt a rendőrnek, vagy a vért vevő orvosnak, hogy csak egy pohár sört ivott. Csak és kizárólag az eredményre fókuszál a hatóság. Megkérdezi bár az italfogyasztást, de legyünk tisztában azzal, hogy egyáltalán nem foglalkozik senki vele. Felírják, és ezzel véget is ért. Az eljárásban az alkoholszint a mérvadó, nem a közölt fogyasztás!

Sokan nekünk sem mondják el az igazat, pedig mi vagyunk akik segíteni tudunk. Persze ettől még ugyanúgy megadjuk a segítséget, és eredményeket érünk el, de már beláttuk, hogy az ittas vezetőt nem lehet kényszeríteni arra, hogy mondjon igazat. Az ittas vezetők nem csak nekünk, és a rendőrnek / bírónak nem mondják el a valós fogyasztást - sok esetben, hanem a családtagjaiknak sem. Valahol ez érthető egyébként, az ember azt gondolja, hogy ha kicsit szépít a fogyasztáson, az jól fog hangzani, biztos a büntetés is kevesebb lesz DE NEM!

Ma is kaptunk olyan hívást, amely szerint egy hölgy a fogát öblögette pálinkával. Ilyen történetekről már sok cikket írtunk, jól ismerjük. Ráadásul a hölgyek - érthetetlen okból - lényegében soha nem vallják be, hogy alkoholt ittak, szemben a férfiakkal akik igen, viszont igyekszenek "szépíteni" a történetet.
A Női ittas vezetők jelentős része egyáltalán nem akar a rendőrökkel együttműködni. Sokszor jelenetezik, sír, kiabál a rendőrökkel, hibáztatja őket azért is, hogy megállították egyáltalán (lásd. Oszter Sándor feleségének esete, aki szerint mindenki hibás volt a balesetben, kivéve ő maga aki ivott).

A Nők általában bánatukban isznak, sokszor egyedülálló, diplomás Nőkkel találkozunk, akik magányukban isznak otthon, "titokban", rendszeresen, és ezt teljes mértékben le is tagadják mindenki előtt. Igazoltatásuk esetén haragszanak a világra, sokszor még ránk is, akik őket védjük. Ezzel szemben a férfiak általában társaságban isznak, unaloműzésként vagy "csak úgy". A férfi ittas vezetők többsége elismeri amit tett, a Nők többsége egyáltalán nem. Ez a mi tapasztalatunk.

Ittasan vezetett?
Munkájához szükséges lenne a jogosítvány?
Sajnos ez kérésre nem kerül vissza Önhöz, de mi tudunk segíteni: 06 70 224 7474
ittasvezetes.hu/adatlap

2018\05\11 .I Szólj hozzá!

Utánképzés - századszor

Annak ellenére, hogy ebben a blogban - és egyéb oldalakon www.ittasvezetes.hu www.jogositvanycentrum.com www.szuperugyved.hu www.ittasvezetes.net - számtalanszor közzétettük, amely szerint 

KÖZHIEDELEM ÉS TÉVHIT, HOGY UTÁNKÉPZÉST ("újravizsgázást") CSAK ANNAK AZ ITTAS VEZETŐNEK KELL TENNIE, AKIT 6 HÓNAP ALATTI ELTILTÁSRA ITÉLTEK


mégis naponta több hivást kapunk, amelyben a legnagyobb problémaként az ittas vezető amitt aggódik, hogy vajon kell-e utánképzést tennie, és lehetséges-e hogy fél év alá kerüljön az eltiltása. Ismételjük századszor - talán ezredszer - hogy NEM A FÉL ÉV A MEGHATÁROZÓ AZ UTÁNKÉPZÉSNÉL ! Nincs időhöz kötve az utánképzési kötelezettség. Ön bárhol is olvasta, bárkitől is hallotta, hogy utánképzést csak annak kell tennie, akinek 6 hónapnál több időre vették el a vezetői engedélyét, az a hir VALÓTLAN, HAMIS, NEM IGAZ! Minden ittas vezetőnek - akit bármennyi időre is tiltottak el a közúti járművezetéstől - UTÁNKÉPZÉST KELL TENNIE!

Az erre vonatkozó kérdések azt sejtetik, hogy néhány ittas vezetőt azért aggasztja az utánképzés, mert a vezetői engedélye nélkül is vezetni kiván, igy tehát a tanfolyam ami leginkább problémát jelent neki.

AKI VEZETŐI ENGEDÉLY NÉLKÜL VEZET, SZABÁLYSÉRTÉSI ŐRIZETBE VEHETŐ! NE VEZESSEN JOGOSITVÁNY NÉLKÜL, MERT ABBÓL MÉG NAGYOBB BAJ LEHET!

s mégegyszer:

AKI VEZETŐI ENGEDÉLY NÉLKÜL VEZET, SZABÁLYSÉRTÉSI ŐRIZETBE VEHETŐ! NE VEZESSEN JOGOSITVÁNY NÉLKÜL, MERT ABBÓL MÉG NAGYOBB BAJ LEHET!

 

A törvénytelen utak járása helyett AZONNALI SEGITSÉGET KÉRJEN:  ittasvezetes.hu

 

0670 224 7474

 

2018\05\06 .I Szólj hozzá!

Ittas járművezetés

ITTAS JÁRMŰVEZETÉS - JOGOSÍTVÁNY VISSZAADÁSA, MELYBEN AZ ELKÖVETŐ REMÉNYKEDIK

Sokan azt gondolják, hogy az alábbi feltételek némelyike megléte esetén a jogosítványt akár az eljárás végén visszakapják:

1. Jó előélet

2. Balesetmentes közlekedés

3. Együttműködés a rendőrökkel az előállításkor

4. Munkára való hivatkozás, munkáltatói igazolás

5. Családfenntartás

6. Betegápolás

Sajnos ezek a tényezők önmagukban és együttesen sem hoznak akkora változást az eljárásban, amelyben az elkövető reménykedik. Szakszerű segítséggel azonban sokkal egyszerűbben túljuthat a nehézségeken:

 

06-70-224-7474

ittasvezetes.hu/adatlap

2018\04\30 .I Szólj hozzá!

Ittas vezetésért

Ittasan vezetett? Időben, az ügy elején forduljon segítséghez!
Ne vezessen jogosítvány nélkül, mert az nem ritkán szabadságvesztéssel végződik! 

Segítünk Önnek, ha bajba került! Hívjon azonnal, van megoldás! 

� Ittas Vezetők Jogi Képviselete �
⚠️ 06-70-224-74-74 ⚠️
⚠️JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018⚠️

 

drunk-driving-statistic.png

2018\04\22 .I Szólj hozzá!

Ittas Vezetésért Járó Büntetés 2018

� Ittas Vezetők Jogi Képviselete �
⚠️ 06-70-224-74-74 ⚠️
⚠️JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018⚠️

ITTASVEZETES.HU/ADATLAP

2018\04\03 .I Szólj hozzá!

Szonda? Vérvétel? Véralkohol? Légalkohol? Ittas vezetés!

Naponta több alkalommal találkozunk olyan ittas vezetővel, aki ezt mondja "...szerencsére már leszállóágban voltam, a szondaértékek csökkentek. A rendőrök azt mondták, ez jó jel..."

Amennyiben vérvétel nem történt, úgy elegendő a hiteles szondáztatás is. Ha a két mérés csökkenő értéket mutat, az azt jelzi, hogy a fújások előtt - nagy valószínűséggel, de nem feltétlenül - legalább 60-90 perccel azelőtt befejeződött az alkoholfogyasztás. Mit jelent ez? Azt, hogy ha valaki csökkenő értéket fúj, az csupán annyit jelez, hogy egy-másfél órája nem ivott alkoholt, de ez egyáltalán nem jelent kiutat az ittas járművezetés megítélésében. Ez tehát csak annyit jelent, hogy a vezetés előtti órában, valószínűleg már nem ivott alkoholt. Ugyanakkor a rendőr kérdése arra kell irányuljon, hogy 24 órán belül ivott-e alkoholt, így tehát a csökkenő értékek maximum az egy-másfél órát jelzik, de még nagyon messze van az ittas vezető a 24 órától. Tehát a csökkenő mérési eredmény nem azt jelenti, hogy "minden rendben" és a bíróság ezt majd úgy értékeli, mint pozitív körülmény. Az elkövető a vezetés előtti órában már nem ivott - valószínűleg - de ez nem zárja ki, hogy még másfél órája bőven az italozás közepén volt, aminek tudatában nem hogy egy, hanem 24 óráig nem ülhetett volna autóba. Egy-másfél óra elteltére nem mondhatja az ittas vezető, hogy "azt hittem, már tiszta vagyok". Minden ember tudja, hogy az alkohol nem egy-két óra alatt bomlik le, hanem akár egy nap is kell hozzá!

A másik mondat, amellyel sokszor találkozunk, ennek pont az ellenkezője: "...a mérési eredményeim nőttek, mert hogy én a vezetés előtti percekben ittam egyszer alkoholt. Tehát a vezetés alatt még nem voltam ittas, de mire bevittek, már az lettem..."

vervetel.jpg

Az új BTK szerint mindenki bűnös, aki megivott annyi alkoholt, amely annak előidézésére alkalmas, hogy ittas legyen. Tehát aki megivott például 2 deci Unikumot és utána percekkel autóba ült, ugyanúgy bűnelkövető, hiszen annak tudatában ült autóba, hogy már szervezetében ott volt az alkohol, független attól, hogy hatása mennyire érte el. A korábbi BTK a befolyásoltságot vizsgálta: az elkövető volt-e már annyira ittas a vezetéskor, hogy alkalmatlan legyen a biztonságos járművezetésre? A törvény módosult évekkel ezelőtt, s most már a kérdés az: az elkövető ivott-e annyi alkoholt, hogy az bármely pillanatban is elérhetett annyi alkoholszintet, amelytől befolyásolttá válhat vagy válhatott volna.

Így tehát az a tény, hogy csökken az érték - vagy nő - nem jelent feloldozást, ugyanakkor a védelem szempontjából nem mellékes. Sőt!

ITTAS VEZETŐK ORSZÁGOS JOGI SEGÍTSÉGE:
06 70 224 74 74
ittasvezetes.hu

 

2018\03\20 .I Szólj hozzá!

GYILKOS AZ ITTAS VEZETŐ!

A fenti mondatot Facebook oldalunkon több százan - talán több ezren - leírták, kommentekben. Hétköznapi emberek vélekednek így az ittas járművezetőkről. Nyilvánvalóan vannak köztük, akik közlekedésük során bár józanok, azonban olyan szabályokat hágnak át, amelyek a baleseti statisztikákat sokszorosan vezetik - az ittas vezetőkkel szemben. A legtöbb ember "zsigerből" azt gondolja, hogy a baleseteket 99%.-ban ittas vezetők okozzák. Sőt a legtöbb ember azt gondolja, hogy ha egy balesetben valamelyik szereplő ittas, akkor biztosan más oka nem is lehet a balesetnek. Ezzel szemben számtalan balesettel találkoztunk, ahol józan sofőr ütközött ittas vezetőnek !

Vegyük el az ittas vezetőktől a jogosítványt - örökre - és kerüljön mind börtönbe. Hiszen mindegyik egy gyilkos. Írják az emberek az interneten.

Nézzük a valóságot, mi történt idén, eddig:

vagolap01_2.jpg

Mint látható, idén hozzávetőleg 1047 balesetet regisztráltunk, amelyből mindösszesen 87 (!) balesetnél volt jelen az alkohol. Ez azt jelenti, hogy a balesetek - körülbelül - 7%.-ban szerepelt az alkohol. Matematikára átfordítva ez nem jelent mást, mint hogy 14-15 balesetnek kell megtörténnie ahhoz, hogy köztük legalább egy ittas vezető is előforduljon. 

Ez természetesen nem jelenti azt, hogy az ittas járművezetés egy megbocsátható bűn, viszont nagyon erősen jelzi, hogy a törvényhozóknak sürgősen lépnie kell, és a gyorshajtást kiemelt bűncselekményként kell kezelni, hiszen évek-évtizedek óta egyértelműen az okozza a legtöbb balesetet. Ugyanígy a mobiltelefonálást is.

Így tehát aki valaha is kapott gyorshajtásért bírságot, semmilyen erkölcsi alapja nincs, hogy az ittas vezetőket megítélje. Ugyanígy elmondható, hogy aki valaha is a kezébe vette a mobiltelefonját vezetés alatt, annak szintén semmilyen alapja nincs az ittas vezetők felett bíráskodni! 

Az ittas vezetőket fennhangon kritizáló, "legyilkosozó" sofőrök jelentős részéről tudjuk jól, hogy igenis használta már a mobiltelefonját vezetés közben, és ugyanúgy mentegetőzik, mint az ittas vezető, amikor a dianás cukorkát okolja, vagy a fájó fogát pálinkával öblögette, vagy éppen előző este ivott, és már azt hitte hogy tiszta a szervezete. A vezetés közben telefonálók mindennaposak, egy természetes jelenség. Mi még nem találkoztunk olyannal, aki kihívta a rendőrséget egy mobiltelefonáló autósra, azonban több ezer esettel találkoztunk, amikor ittas vezetőre hívták rá a hatóságot. Pedig a gyorshajtók és mobiltelefonálók sokkal gyakoribbak, mint az ittas járművezetők, ráadásul sokkal több balesetet is okoznak. A mobiltelefonálók (akik a balesetek 37%.-ban statisztikailag szerepet játszanak mindamellett hogy a fenti táblázatban felsorolt szabályokat IS megszegik a telefonálás közben) az alábbi blődségekkel védekeznek:

  • Nem telefonáltam, hanem a navigációt használtam, az pedig egyáltalán nem tilos.
  • Nem telefonként használtam a telefont, hanem zenét hallgattam róla, ilyenkor az egész pont ugyanolyan, mint egy érintőkijelzős autórádió.
  • Csak a benzinfogyasztásomat számoltam a számológép alkalmazásban, márpedig tudtommal számológépet használni autóban teljesen megengedett.
  • Csak kinyomtam egy hívást, nehogy fel kelljen vegyem a telefont. Pont azért vettem a kezembe a telefont, hogy ne kelljen telefonálnom

Persze tudjuk, hogy a Facebook kommentelőink 99%.-a soha nem hajtott gyorsan (...), soha nem telefonált vezetés közben, és soha semmilyen szabályszegést nem követett el (...). Jóllehet, balesetet talán nem okoztak (mint ahogy az ittas vezetők 82%.-ban NEM OKOZNAK BALESETET), de ugyanúgy előidézték a lehetőségét, mint az ittas vezetők. Tudjuk, hogy most a kedves olvasó arra gondol, hogy egy telefonálás, vagy egy gyorshajtás nem tart olyan "sokáig" mint amennyit az ittas vezető vezet. Egy gyorshajtás tarthat fél percig, egy telefonhívás egy percig, "na és akkor mi van". Például az "van", hogy a baleset két másodperc alatt bekövetkezik, sem fél perc, sem egy perc, sem fél óra nem kell hozzá.

Az is egy vélekedési forma, mely szerint "az ittas vezető biztosan fél órát vezet ittasan", tehát matematikailag sokkal nagyobb az esély, hogy fél óra alatt bekövetkezik egy baleset, mint egy perc alatt. Nos, ez tény, azonban azt is tudni kell a felvilágosulatlan hangoskodóknak, hogy az ittas vezetők 96%.-ban tudják, hogy helytelen amit tesznek, (ez a mi felmérési statisztikánk) ezért igyekszenek a legrövidebb úton vezetni, az átlagnál lassabban mennek, félnek, aggódnak. Ezzel szemben a telefonálók és a gyorshajtók bátran és aggodalomtól mentesen száguldoznak, egyáltalán nem érzik azt hogy most nagy bajt is okozhatnának - hiszen józanok. Ráadásul egy mobiltelefonálás az "semmiség", nincs is mitől félni. Maximum egy pár ezer forintos kis bírság, és kész. Ám ez egyáltalán nincs így. A gyorshajtó és a mobiltelefonáló, a kanyarodási szabályok vagy elsőbbségadási kötelezettség megszegői ugyanolyan potenciális veszélyt jelentenek a forgalom résztvevőire, mint az ittas vezetők.

Végezetül: gondoljon Ön bele, ha egy családtagját valaki elgázolja (mert hogy a kommentelők többsége úgy véli, hogy az "ittas vezetők mást sem csinálnak, mint mások szeretteit halálra gázolják"), nos Önt mennyire vígasztalná, hogy a gázoló nem ittas volt, hanem éppen telefonált? Vagy gyorsan  hajtott. Az Ön és szerette számára nem teljesen mindegy ebből a szempontból?

 Ittas Vezetők Jogi Képviselete 
⚠️ 06-70-224-74-74 ⚠️
⚠️JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018⚠️
ittasvezetes.hu/adatlap

2018\03\17 .I Szólj hozzá!

Jogosítvány nélküli vezetés - engedély nélküli vezetés

vagolap01_1.jpg

Az ittas járművezetés egy bűncselekmény, amely szándékosan kerül elkövetésre - a jogalkotó így fogalmaz. Az ital hatását érezni kell - ha frissen itta akkor azért, ha pedig úgymond másnapos, akkor pedig azért. 

A legtöbb ittas vezető csupán az alkohol hatására döntött rosszul, amikor a járművezetést választotta. Józan állapotában nem készült arra, hogy ha majd ittas lesz, akkor vezetni fog. A legtöbb esetben tehát egy alkalom szüli az ittas vezetőt, akit nyilván valóan nem csak a vezetésében gátol az alkohol, hanem a rossz és könnyelmű döntését is annak hatására hozta meg. Tehát nem bűnöző típus. Így tehát ha elveszíti jogosítványát, és "kijózanodik" - alszik rá egyet, akkor hamar rájön, hogy baj van, azonnal segítséghez kell fordulni (ittasvezetes.hu).

Azonban van egy elkövetői kör, akik józan állapotban sem különb gondolkodásúak mint a fent említett elkövetők, és teljesen tiszta tudattal is azon az állásponton vannak, hogy az autót vezetni kell, akár jogosítvány nélkül is. Ők azok, akik ittasan is és józanon is ugyanúgy belemennek a törvénytelen utak járásába. Őket kell valódi bűnözőknek tekinteni, hiszen sem módosult sem tiszta tudatállapotukban nem képesek a törvényt tisztelni, nem érdekli őket hogy mi történik a jogosítványukkal: az autó benzinnel megy, nem jogsival - mondják.

Ez valóban sokáig megoldatlan terület volt. Álláspontunk szerint a törvénynek sokkal súlyosabban kellett volna - és kellene - szankcionálni azokat a sofőröket, akitől ittas vezetésért elvették a jogosítványt, és továbbra is vezetnek. Egyesek szerint őket még súlyosabban kellene megítélni, mint az egyszeri ittas vezetőt. Ezek az emberek ugyanis azt gondolják, hogy úgysem fogják őket ismét igazoltatni, vagy ha mégis, akkor sem lesz semmi gond, hiszen józanon vezetnek, bár tény, hogy  jogosítvány nélkül. Ők úgy gondolják, hogy ebből már nyilván sokkal kisebb gond lesz, mint az ittas vezetésből, tehát ha már kockáztattak ittasan, és el is vették a jogosítványt érte, akkor biztosan csak ennél kevesebb gond lehet ha józanon, jogosítvány nélkül vezetnek. 

"...Nincs mit elvenni már tőlem, a jogsimat már elvették ittas vezetésért. Az autómat nem vehetik el. Vállalom a kockázatot, legfeljebb kifizetek néhány tízezer forintot. Na és ha meghosszabbítják az eltiltásomat emiatt, az sem gond, hiszen vezetek így is, úgy is, teljesen mindegy, hogy még fél évvel megtoldják vagy sem. Az ő bajuk, nekem mindegy. Mennem kell, és megyek is, ha van jogsi, ha nincs..."

Őket általában hamar fel lehet ismerni, ugyanis amikor a várható büntetésükről érdeklődnek, akkor főként az utánképzés és a pénzbüntetés érdekli őket, és csak harmadsorban az, hogy mennyi időre lesz elvéve a jogosítvány. Akiket tehát az utánképzés aggaszt leginkább, ők nagy százalékban azok, akik jogosítvány nélkül vezetnek.

A Google keresőbe beírva a "vezetés eltiltás alatt" mondatot, már rögtön megjelenik a keresőszó kombináció, tehát rengetegen beírták már ezt, azaz nagyon sokan kiváncsiak, hogy mi lesz, ha jogosítvány nélkül vezetnek. Ez is jól mutatja, hogy sokan "bevállalják".

Lássuk a valóságot, milyen kockázatot vállal, aki engedély nélkül vezet, eltiltás alatt: 

Eltiltása hosszabbodik - erről már írtunk, hogy nyilván ez kevéssé érdekli. Általában 6 hónappal toldja meg a hatóság a már kiszabott eltiltási időt - első esetben. Többnyire 100 ezer forint körüli összeget kell fizetni - büntetésként. És jöjjön a lényeg: ekkor már a szabadságát teszi kockára, hiszen azonnal őrizetbe kerülhet, és végül elzárással is büntetendő.

Akitől elveszik a vezetői engedélyt, leginkább megfigyelés alá kerül. A helybeli rendőrség pontosan tudja, kiket kell figyelni. A polgárőrség is rendszámlistát kap, ők is "vadásznak" rájuk. Van még egy teljesen új és modern módszer, amellyel már szinte biztosan kiveszik a forgalomból az engedély nélküli vezetőt, de ezt a módszert a rendőrség nem hozta nyilvánosságra, így mi sem szeretnénk leírni.

Egy biztosan kijelenthető: aki jelenleg engedély nélkül vezet, rendkívül hamar kivehető a forgalomból, nem is számít rá, és máris tettenérik. Megvannak a módszerek rá, és nem csak a "sima igazoltatás" lehet az, amikor erre fény derül.

NE VEZESSEN ENGEDÉLY NÉLKÜL, ha nem szeretne még nagyobb bajba (fogdára) kerülni! KATTINTSON IDE

 

2018\03\10 .I Szólj hozzá!

Mi történik akkor, ha az ittas vezető munkájához szükséges a jogosítvány?

  • "...Nemrég elvették a jogosítványomat, ittas vezetésért. Azt javasolták, hogy írjak gyorsan egy kérelmet, hogy a munkámhoz szükséges a jogosítvány, és így heteken belül visszakaphatom a jogosítványomat, mivel hogy még egyébként sem voltam soha büntetve. Együttműködő voltam a rendőrökkel, soha nem okoztam még balesetet, ez az első eset. Bízom benne, hogy a bíróság méltányos lesz, és a munkám miatt visszaadja a jogosítványomat, hiszen ha nincs munkám, akkor például a pénzbüntetést sem fogom tudni fizetni..."

img_18435.jpg

A fenti néhány mondatot száz ittas vezetőből kilencvenkilenc elmondja. Valamilyen velünk született gondolatnál fogva az ittas vezetők azt gondolják, hogy ha valakinek hosszú ideje volt jogosítványa, soha nem volt a törvénnyel dolga, és nem okozott balesetet, és egyébként sem szokott inni, a rendőrökkel is "együtt működött" akkor első esetnél a jogosítvány visszakerül a zsebébe hamar. 

Ha valaki gyorsan hajt, de együttműködött: kevesebb lesz a bírság - ha még soha nem hajtott gyorsan, és "egyébként sem szokott gyorsan hajtani?". 

Ha valaki útdíj fizetése nélkül felhajt egy díjköteles (autópályára), és még soha nem csinált ilyet "egyébként sem szokott felhajtani fizetés nélkül az autópályára" - és együttműködött - akkor kevesebb lesz a kiszabott pótdíj?

Ha valaki egy áruházban lop, de egyébként soha nem szokott lopni, és ez volt az első eset, akkor el fogják engedni az áruház biztonsági őrei, ha "együttműködik" velük?

Már többször írtunk hasonló témában, és most is csak azt tudjuk hangsúlyozni: az ittas járművezetés nem egy kártyajáték, melyre még lehet húzni egy lapot. Már az első esetben is az a célja a hatóságnak, hogy a sofőrt megfossza valamitől, ami fáj neki nagyon. A bíróságnak nem azért van szüksége a jogosítványra, mert azt pénzzé teszi, és kamatoztatja egy bankban, hanem azért van szükségük rá, hogy a sofőrnek ebből gondja, nehézsége, hátránya legyen. A hatóságnak nem célja olyan "megegyezést" találni, amely a sofőrnek örömet okoz. A bíróság nem érez együtt, egy munkáját elvesztő ittas vezetővel. A jogosítványt az ittas vezető tette kockára, annak minden lehetséges következményével. A bíró nem hozhatja helyre ezt a problémát olymódon, hogy sajnálatát kifejezve, visszaadja a vezetői engedélyt.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nincs megoldás, nincs korlátlan enyhítésre mód, de minden ittas vezetőnek fontos tudnia, hogy nincs olyan űrlap, nincs olyan kérvény, amelyet ha valahová bead, akkor elnézést kérve visszaküldik a jogosítványt.

 

x.jpg

 

Azt is nagyon fontos tudni, hogy a hatóságot igenis érdekli, hogy Ön mit tett, mik a körülményei, milyen az élete! De nem annyira, hogy kérelemre visszaadják a jogosítványt!

Amennyiben Önnek valóban veszélybe kerül a megélhetése, azonnal hívja az alábbi számot, ha csak nem a sorsra és a "kérelmekre" bízza a vakszerencséjét...

 Ittas Vezetők Jogi Képviselete 
 06-70-224-74-74 
JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018

 

ANONIM ESETFELMÉRŐ LAP ONLINE:

2018\02\25 .I Szólj hozzá!

Ittas Vezetés - Ügyvéd? "Minek nekem"?

Néha találkozunk olyan ittas vezetőkkel, akik egyáltalán nem gondolják fontosnak, hogy szakszerű ügyvédi segítséget kellene kérni, mégpedig minnél hamarabb. Néhányan akkor sem fordulnak ügyvédhez, amikor az ügyükről döntés születik, és még lenne egy utolsó lehetőségük - egy amolyan "második forduló" - arra, hogy a kiszabott büntetés enyhülésének esélyét megadják. Vannak olyanok is, akik pont ezt a "második fordulót" várják ki, gondolván, hogy "...majd ha kiderül mi lett velem, ráérek ügyvédet keresni - ha eltúlzónak találnám amit kiszabtak rám..."

Van akit lebeszélnek erről ismerősei, vagy maguk a rendőrök: "...ittas vezetés, ügyvéd? Ugyan már, teljesen felesleges. Minden fekete-fehér, nincs mit szépíteni a dolgon..."

Mások azt gondolják, hogy a bíróság biztosan méltányos lesz, és hamar visszaadja a vezetői engedélyt, hiszen arra szükség van, munkavégzéshez, és ezt biztos a bíró megérti, főleg hogy még soha nem volt semmilyen szabálysértése azelőtt, így tehát mint "első esetes" vélhetően "elnézik" az ügyet - jórészt.

Mi, több tízezer eset ismerete után - természetesen - az ellenkező véleményen vagyunk.

Ittasan vezetett? Időben, az ügy elején forduljon segítséghez! Ne vezessen jogosítvány nélkül, mert az nem ritkán szabadságvesztéssel végződik! 

 

� Ittas Vezetők Jogi Képviselete �
⚠️ 06-70-224-74-74 ⚠️
⚠️JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018⚠️

2018\02\11 .I Szólj hozzá!

Ittas Járművezetés - Utánképzés

Kinek kell utánképzésen részt vennie? 

Jelenleg minden ittas vezetőnek utánképzést kell tennie, akit bármennyi időre tiltottak el a közúti járművezetéstől.

Igaz, hogy csak hat hónaptól kell utánképzést tenni?

Nem!

 



ittasvezetes.hu/adatlap

� Ittas Vezetők Jogi Képviselete �
⚠️ 06-70-224-74-74 ⚠️
⚠️JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018⚠️

2018\01\28 .I Szólj hozzá!

RENDŐRSÉGI HÍREK: A Finn-módszeres szondáztatás

Már tartós alkalmazásban van hazánkban is a Finn módszer, mely alapján adott helyen egyszerre több rendőr sorakozik fel, megállásra intve egész kocsisorokat. Ilyenkor a "remény" sincs meg, hogy "engem talán nem vesznek ki a sorból", mivel konvojszerűen - kivétel nélkül minden gépjármű megállásra kötelezett

Természetesen a leállási pontnál egy - vagy több - rendőrautó is készenlétben áll - felkészülve arra, hogy valaki tovább akar hajtani, vagy megfordulna, esetleg hirtelen elfordul vagy félreáll a rendőrök láttán. Utóbbira azonban nincs sok példa, mert a rendőrök ilyenkor eleve olyan közlekedési pontokat jelölnek ki, ahol belátható szakaszon belül nincs útelhagyási lehetőség (például hidak közepe, vagy hosszabb útszakaszok bekötőút nélkül, esetleg éles és beláthatatlan útkanyarulat utáni közvetlen szakaszon).

A Finn módszer lényege tehát, hogy a kikerülhetetlen útzárba, minden jármű kénytelen behaladni, és ott a felsorakozott rendőrök csupán egyetlen dolgot tesznek: a sofőrt megszondáztatják.

Milyen érdekes emberi tulajdonság, hogy ha valaki sebességmérést, vagy rendőri ellenőrzés tapasztal, nagyon szívélyesen elkezd mutogatni, villogtatni minden szembe jövőnek, hogy "segítsen". Ugyanakkor ha egy ittas vezetőt elfognak a rendőrök, ugyanezen emberek azt kívánják, hogy soha ne kapja vissza a jogosítványát.

ittasvezetes.hu/adatlap
 Ittas Vezetők Jogi Képviselete 
⚠️ 06-70-224-74-74 ⚠️
⚠️JOGOSÍTVÁNYMENTÉS 2018⚠️

2018\01\12 .I Szólj hozzá!

Ittas Vezetés Külföldön - Friss Hírek 2018

Számtalan megkeresést kapunk, külföldön ( ittas vezetésért ) elvett Magyar vezetői engedélyekkel kapcsolatban. Íme a 2018.-as legfrisebb információk - első kézből.

Mi történik, ha egy Magyar állampolgár vezetői engedélyét elveszi egy másik ország hatósága - ittas járművezetés végett?

075e82ec-31d5-4012-8520-c9c6231aed06.jpg

A legtöbb Magyar állampolgár, akitől külföldön elvették a jogosítványát - azt gondolja, hogy ezt vissza fogja kapni Magyarországon - amely tény valós, azonban fontos változások mentek végbe az elmúlt évekhez képest, kiemelendően az a tény, hogy csak akkor kapja vissza a vezetői engedélyét, amikor az eltiltás lejárt. Tehát az a (korábbi) állítás, amely szerint például Németországban, vagy Szlovákiában elvett jogosítvány "automatikusan" visszaküldésre kerül a Magyar állampolgár számára, és itthon az rögtön átvehető, és használható (kivéve az eltiltó országban): ez nem igaz. 

Nézzünk egy konkrét esetet:

Ön egy Magyar állampolgár, és Szlovákiába utazik. Ott ittasan vezet, mely miatt a Szlovák hatóság bíróság elé állítja, és kiszab - például - egy év eltiltást (tehát egy évre elveszi az Ön Magyar vezetői engedélyét). Ezt követően a Szlovák hatóság nem adja ki az Ön vezetői engedélyét Magyarországnak - egy éven keresztül, és csak azt követően küldi meg Magyarország irányába, melyért jelenleg a Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság, valamint az Ön lakhelye szerinti Kormányablak az érintett.

Így tehát jelen állás szerint, az Ön jogosítványa egy éven át még Szlovákiában marad (Szlovákia rendelkezik egy évig az Ön vezetési jogosultságának szüneteltetésével), és csak - majd amikor letelt ez az idő, Szlovákia akkor küldi el az Ön vezetői engedélyét Magyarországra, ahol végül az Ön lakhelye szerinti Kormányablakban ("Okmányirodában") Ön azt átveheti. Így tehát Ön az alatt az egy év alatt nem vezethet sem Szlovákiában, sem itthon - sem máshol, mivel nincs vezetői engedélye, mert azt Szlovákiában őrzik. 

Amennyiben utánképzésre is kötelezték, azt az adott országban el kell végeznie, ellenkező esetben a vezetői engedélye nem kerül visszaküldésre. Szükség esetén tolmács segítségével tehető ez meg. Németországban például Aufbauseminar für Fahranfänger nevet viseli.

Külföldön elvett jogosítvány esetében Magyarország nem hoz további szankciót, tehát itthon Önnek büntetést nem kell fizetnie, nem kell utánképzésre járnia!

A fent említettek kapcsán sok embernek az első gondolata, hogy hazaérkezve külföldről, első teendője az lesz, hogy bemegy a kormányablakhoz, és igényel egy új vezetői engedélyt - hivatkozva arra, hogy az elveszett. Ezügyben nincs változás: Ön ebben az esetben okirathamisításért a Magyar Hatóságok előtt fog felelni, miután erre előbb-utóbb fény derül, mégpedig akkor, amikor megérkezik a Kormányablakhoz az Ön - külföldön elvett - vezetői engedélye, és ott a rendszerben összeütközik a két eset (tehát az Ön korábbi bejelentése az elvesztésre és pótlásra, valamint a később beérkező vezetői engedély).

Így tehát zárszóként az jelenthető ki, hogy ha Öntől a Magyar vezetői engedélyét - külföldön - elvették, akkor Ön a megadott időtartam alatt nem tud vezetői engedélyhez jutni sehol, és semmilyen módon, így tehát nem vezethet - sehol és semmilyen módon - gépjárművet, tehát az az állítás nem igaz, hogy Ön - egy ügyintézési procedúra után - vissza fogja itthon kapni a jogosítványát!

 

untitled-1_4.jpg

 

2018\01\10 .I Szólj hozzá!

Még mindíg a szájvíz...

Az elmúlt évtized során - igen sok olyan esettel találkozunk, ahol az ittas járművezetésért felelősségre vont sofőr - valamely más irányba próbálja terelni a történetét - az alkoholfogyasztás beismerése helyett. Már több cikket is írtunk erről az oldalon, illetve FaceBook oldalunkon is https://www.facebook.com/ittasjarmuvezetes

Az utóbbi időben ismét "népszerűek" lettek bizonyos termékek, elsősorban a Listerine nevű szájvíz, melyről már korábbi cikkünkben részletesen kifejtettük, hogy alkoholtartalma oly csekély, hogy még egy flakonnyi (fél liter) Listerine elfogyasztása sem eredményez semmilyen alkoholos befolyásoltságot. Időközben megjelent a Listerine Zero termék is, amely ténylegesen  nem tartalmaz még annyi alkoholt sem, mint korábbi elődei.

Az alkoholtartalmú szájvízzel való öblögetés, vagy annak lenyelése - nem okoz alkoholos befolyásoltságot!

Jóllehet, ha valaki az ezzel való öblögetés (vagy ennek "elfogyasztása") után - néhány másodperccel megfúj egy egyszerű szondát (amely csak egy mérési módszert alkalmaz), úgy az valamilyen - elenyésző - értéket kimutat, de ez már akkor sem valósul meg, ha eltelik 10-15 perc. Ezen idő alatt ugyanis a száj nyálkahártyáján át felszívódik, illetve a nyállal együtt már a szervezetbe kerül.

Rendkívül életszerűtlen, ha valaki egy igazoltató rendőrnek azt mondja, hogy "...néhány perce elfogyasztottam fél liter alkoholos szájvizet..." Mint ahogyan ez is: "...Most öblögettem éppen szájvízzel...". 

Gondoljon bele, ha Ön lenne a rendőr, az ilyen mondatok hallatán mire gondolna?

Aki azt állítja, hogy alkoholos szájvízzel öblögetett - vagy netalán - abból elfogyasztott néhány "felest" - semmilyen kiutat nem fog találni ügyéből, sőt a hatóság úgy tekint rá, hogy a bűncselekmény elkövetője a felelősségét sem kívánja elismerni. Ugyanakkor az elkövetőnek tudnia kell, hogy mikor és mit fogyaszt, így tehát aki kapásból bemondja a rendőrnek, hogy Listerin (vagy egyéb szájvizet fogyasztott), az tisztában van azzal is, hogy annak alkoholtartalma van - különben nem próbálna ebbe kapaszkodni. Így viszont saját csapdájába esik az elkövető, ugyanis ha tudta, hogy a szájvíz alkoholt tartalmaz - és abból ő meg is ivott valamennyit - akkor miért vállalkozott a járművezetésre? Ha viszont nem tudta - hogy alkoholt tartalmazhat - akkor miért próbált erre hivatkozni? S egyáltalán: valaki miért állítja, hogy megivott néhány pohár szájvizet? Ez Ön szerint mennyire életszerű? 

S végezetül: az előállítás során használt - hiteles légalkoholmérő eszközök - már több tartományban mérik a kilélegzett levegő-alkohol koncentrációt (ráadásul itt további 20-30 perc is eltelik, mely idő alatt már egészen bizonyosan nem lehet a szájvíz a szájüregben), így az ilyen eszközöket megtéveszteni ezzel a módszerrel - nem lehetséges.

Sokan úgy gondolják - tévesen - hogy a szonda, a szájban (nyelőcsőben vagy gyomorban) levő alkoholkoncentrációt mutatja ki, ám ez súlyos tévedés. Az alkoholszonda ugyanis a tüdőből kiáramló levegő alkoholkoncentrációját mutatja, s a szájvíz - a tüdőbe - igen nehezen jut be - maximum egy mellényelés esetén. Erről az irányról azonban már szót sem érdemes ejteni...

untitled-1_4.jpg

2017\12\31 .I Szólj hozzá!

BUÉK 2018

Balesetmentes közelekdést kívánunk minden gépjárművezetőnek!

Ne feledje, ahogy minden évben elmondjuk: a szilveszter éjszaka sem jelent feloldozást az ittas vezetés alól.

Amennyiben mégis bajba kerül, itt kaphat segítséget:

ittasvezetes.hu/adatlap

 

2017\12\13 .I Szólj hozzá!

Mire számíthat egy ittas vezető ?

ITTASAN VEZETETT ÖN, vagy PÁRJA, HOZZÁTARTOZÓJA, ISMERŐSE? MI FOG MOST TÖRTÉNNI?

Sok esetben az ittas vezető magába fordul, és nem kér segítséget, beburkolózik - nem törődik az egész üggyel - ahelyett, hogy a megoldást keresné - és inkább így gondolkozik: "... Ugyan már, mégis ki tudna segíteni nekem, hiszen kész tények előtt állok: ittas voltam és vezettem - ezen nincs mit szépíteni. Meg amúgy is, mit érdekel engem, hogy a rendőröknél maradt a jogosítványom, vezetek én így is, nem érdekel senki és semmi. Mi bajom lehetne belőle - hogy nincs a zsebemben a jogosítványom, ha józanon fogok ezután vezetni? Esetleg -évente egyszer - igazoltatnak, és legfeljebb kapok majd egy csekket. Mert mi más is történhetne?..."

Az ittas vezetőt először gyanúsítotti kihallgatásra idézik - az eljáró rendőrségre, ahol őt "rabosítják" (fényképfelvételek szemből és oldalról), utána közlik a gyanúsítás tényét (ittas járművezetés - bűncselekménye, vétsége), majd felhívják figyelmét, hogy "...jogában áll hallgatni, és minden amit mond - felhasználható ellene...". Ez nem az Amerikai filmek sajátossága, ez Magyarországon is pontosan így történik!

Ha valaki ittasan vezet, fájdalmasan hosszú időre elveszti jogosítványát. A hatóságnak egyetlen célja van: bevonni az ittas vezető jogosítványát annyi időre, amely hátrányt, nehézséget okoz az ő életében - még ha az állásába is kerül mindez. Hiszen ki ne hivatkozna a munkájára, ha ennyi elég volna ahhoz, hogy "hamar" visszakapja a jogosítványát?

Az ittas járművezetés a leggyakoribb közúti bűncselekmény! Az együttérzés - a hatóság részéről - ismeretlen fogalom e-tekintetben. Ha Ön ezt az oldalt olvassa, kattintson IDE: még a Facebook hozzászólóink is "gyilkosnak" kiáltják ki az ittas vezetőt, aki "...akár meg is ölhetett volna bárkit, s akitől el kell venni a jogosítványát ezer évre, és börtönbe kellene zárni..."

Ezek után hogyan számíthatna arra, hogy a bíróság megértő lesz?

Néhányan úgy vélekednek, hogy a "...munkámra való tekintettel - és arra való hivatkozással - hogy elismertem amit tettem, együttműködtem a rendőrökkel, s még soha nem volt ilyen esetem, nem okoztam most sem balesetet, nincs büntetőpontom sem, hosszú ideje van jogosítványom, és a mostani esetemnél - ittasan - csak rövid távon vezettem - így biztosan egy magasabb pénzbüntetéssel megúszom, és a jogosítványomat vissza fogom kapni, hamar. Hiszen a rendőrök is ezt mondták..."

Sokan arra hivatkoznak, hogy "a... házamtól 100 méterre kaptak el - vagy épp a ház előtt...". Esetleg arra, hogy "...csak 10 métert akartam arrébb parkolni..."

Arról nem is beszélve, hogy száz ittas vezetőből kilencvenkilenc attól remél valamit, hogy letagadja az italfogyasztás egy részét: "... csak két sört ittam, nem éreztem magam ittasnak..." Vagy: "...előző este ittam, azt hittem már kitisztultam másnapra.." Esetleg: "...a vezetés előtt pár perccel ittam, még biztos, hogy nem voltam hatása alatt...". Ezek már négy éve (2013 Július 1. óta) hatástalan hivatkozások, ugyanis a BTK jelenleg nem veszi számításba, hogy az ittas vezető mennyi távolságot tett meg - vagy mennyit kívánt megtenni - és azt sem, hogy mikor és mennyi alkoholt ivott. Az egyetlen - és legfontosabb tényező - hogy mekkora alkoholszinttel rendelkezett, amikor járművet MEGMOZDÍTOTTA (mozgásba hozta)!

A "jó előélet" - az ittas vezetőt - nem mentesíti a felelősségrevonás alól. A munkára való hivatkozás - nem oldja meg a problémát! Az a tény, hogy valaki ittasan vezetett "néhány métert" - de nem okozott balesetet, és soha még nem vezetett ittasan - ugyanúgy - nagyon fájdalmas következményekkel jár. S mégegyszer: a hatóság célja, hogy a vezetői engedélyt elvegye annyi időre, amely az ittas vezető életében gondot, hátrányt, nehézséget, bajt okoz. Ez egy "felnőtt leckéztetési folyamat" - hiszen mi más is lenne? Ezt "magasabb pénzbüntetéssel" kiváltani - nem lehetséges. Ugyanis - nincs mérlegen a kettő! Az ittas vezető megkapja a fájdalmasan hosszú eltiltást, a pénzbüntetést, és mindemellett egy tanfolyamon is részt vesz - melyet utánképzésnek hívunk (a köznyelvben: újravizsgázás). Ez utóbbi tekintetében is sok a tévhit, egyesek szerint csak fél év eltiltás fölött kell utánképzésre járni - amely tény - évek óta nem igaz. Minden ittas vezetőnek - akit bármennyi időre eltiltottak a KÖZÚTI járművezetéstől - utánképzést kell végeznie.

Sokan úgy gondolkoznak, hogy "..Na és akkor. Nekem vezetnem kell, nem fogom a munkámat elveszíteni, ugyanúgy élek tovább - jogosítvány nélkül - hiszen olyan ritkán igazoltatnak, hogy ebből bajom - nem lehet..."

Aki így gondolkozik, máris tévedett. Ugyanis a jelen igazoltatása is pont akkor érte el, amikor ittasan vezetett. A sors kiszámíthatatlan. Bár ez sem teljesen igaz, mert már kiszámíthatóbb, ugyanis az idei előrelépések következtében, az ittas vezető gépkocsijának rendszámát megfigyelik, sőt még a polgárőrök is megkapják, hogy "kit kell figyelni". Az ittas vezetésért elvett jogosítvány nélkül vezetők - sokszoros kockázatot vállalnak - ők ugyanis - szó szerint - megfigyelés alá kerülnek. Ez leginkább a kisebb településekre igaz, de a rendőrségi autókba beépített - rendszámfelismerő kamerák - sem tétlenek!

Ennek az az oka, hogy néhányan azt gondolták, hogy "...az autó benzinnel megy, nem jogsival...". Ez jelenleg már egyáltalán nincs így. A modern polgárőrség és rendőrség abszolút felkészülten figyeli azokat a személyeket - illetve a gépkocsik rendszámát - akiktől a vezetői engedély bevonásra került. A jogosítvány nélkül vezető sofőröket - még ha józanok is - hamar fogdába zárja a rendőrség - már nincs kímélet.

Keresse Ön is a jogszerű kiutakat a bajból! Ne vezessen jogosítvány nélkül, mert elzárás alá kerül! Ez nem megfélemlítés - ez a valóság, s a jelen!

ITTAS VEZETŐKNEK - és azoknak, kik rokonukon, ismerősükün segítenének - INGYENES TANÁCSADÁS ÉJJEL-NAPPAL: 06-70-224-7474

www.ittasvezetes.hu/adatlap

 

aaaa_1.jpg

2017\11\28 .I Szólj hozzá!

"Megúszni a büntetést"

Sokan kérték, hogy tegyünk fel egy teljesen friss bírósági végzést, egy megoldott ügyről. A Szuper és Társai Ügyvédi Iroda képviselte az alábbi ittas vezetőt, aki a bűncselekményi érték - majdnem - dupláját "produkálta". Országos átlagban elmondható, hogy egy ilyen értékért 8 hónap eltiltást szokás minimálisan alkalmazni, de nem ritka hogy kerek egy évre vesznek el - ilyen értékért - jogosítványt. Így tehát az alábbi képen látható, hogy miként lett 30 nap eltiltása - valakinek - aki akár egy évre is számíthatott volna, ha nem fordul időben segítséghez. Természetesen nem lehet kijelenteni, hogy ez bárkinél ugyanígy történhetne, de az eredményt jól mutatja:

Amennyiben Ön is szeretne segítséget, azt itt találja:

ittasvezetes.hu/adatlap

 

untitled-1_3.jpg

2017\11\24 .I Szólj hozzá!

Ittas járművezetés 2017

ittasvezetes.hu/adatlap

2017\11\07 .I Szólj hozzá!

Ittasan ment a bíróságra is...

Ittas vezetés miatt indult büntetőeljárás egy férfi ellen, aki a tárgyalásra is ittasan érkezett a Ceglédi Járásbíróságra. A bíróság kihívta a Ceglédi Rendőrkapitányságot, aki légalkoholmérő készülékkel megállapította, hogy a férfi valóban ivott, ezért a bíróság a gyanúsítottat végül elbocsátotta a tárgyalásról.

A férfi viszont alighogy kiment a bíróság épületéből, fél órával később már megint autóba ült és vezetett Cegléden. A rendőrök ismét megállították, előállították a rendőrkapitányságra, majd ittas állapotban elkövetett járművezetés miatt őrizetbe vették.

A sofőrt három év fogházbüntetésre, 336 000 forint pénzbüntetésre, valamint három év járművezetéstől eltiltásra ítélték. Az ítélet jogerős.

drunk-driver-in-car.jpg

(x)

2017\10\20 .I Szólj hozzá!

Ittas járművezetés: Bűncselekmény? Bűntett? Vétség? Szabálysértés? Közigazgatási eljárás?

Ezzel a kérdéssel fordult hozzánk valaki, és valóban - erről még nem írtunk. Akkor hát lássuk:

Az ittas járművezetés egy szándékos cselekmény, amikor is az elkövető tisztában kellett legyen azzal, hogy alkohol van a szervezetében. Sok esetben hosszú órák, akár egy éjszaka is eltelik (alvással) a megelőző esti italozástól, és másnap úgy ül be az illető a gépkocsiba, hogy már talán el is felejtette,  hogy előző este/éjjel ivott. Erre mondhatnánk, hogy akkor "na, ez nem szándékos", azonban ha így lenne, minden ittas vezető azt mondaná, hogy "én már azt hittem, hogy nem vagyok ittas, mert előző nap ittam". Azonban a rendőr kérdése így kell szóljon: "Ön, fogyasztott az elmúlt 24 órában szeszesitalt?". S még ha a rendőr nem is pont így kérdezné, akkor is tudni kell, hogy 24 óra a biztonsági korlát. Ha Ön előző nap ivott, nem jelenti azt, hogy nem lehet ittas másnap. Ha a rendőr csupán annyit kérdezne, hogy "Ön ivott ma?", akkor éjfél után 2 perccel már mondhatnánk, hogy "nem ittam ma". "hát mikor ivott?" "Tegnap, azaz 3 perce"....

Tehát itt nem az a kérdés, hogy ma ivott-e, hanem hogy 24 órán belül. Ez tehát a biztonsági időzóna. A másnaposság kifejezést mindenki ismeri, és mégis elfelejti, hogy a másnap, az nem csak a másnaposság (esetleges) tüneteivel jár, hanem MÁSNAP=MÁSNAP SEM VEZETEK AUTÓT. Ha van másnapossági érzés, ha nincs - 24 órán belül NEM ülök autóba. 

S most akkor tisztázzuk, hogy ittas járművezetés ALAPESETE, amikor is nem történik olyan baleset vagy káresemény, amelyben valaki más személy megsérül, maradandó fogyatékossággal, súlyos egészségromlással, vagy halállal végződően. Ez tehát az ittas járművezetés alapesete, amely BŰNCSELEKMÉNY, azon belül pedig VÉTSÉG!

Ugyanis a BŰNCSELEKMÉNY az alap szó amit használunk erre, és az oszlik két irányba: VÉTSÉG vagy BŰNTETT. A most említett példa tehát: Ittas vezetés bűncselekménye, vétségi alakzatban, alapeset.

Amennyiben az ittas vezetéshez személyi sérüléses esemény is társul, és az maradandó fogyatékossággal, súlyos egészségromlással, vagy halállal végződik, akkor az BŰNCSELEKMÉNY azon belül pedig BŰNTETT, és az már nem alapeset.

Aki pedig "ivott, de alkoholosan nem befolyásolt" - tehát vére 0,5 g/l alatt avagy szondába fújása 0,25 mg/l alatt maradt, az szabálysértést követett el, és közigazgatási eljárásba kerül, jogosítványát csak akkor veszti, ha az ezért kiszabott 6 illetve 8 büntetőpont ezzel együtt (rögtön) eléri a 18 pontot, amennyiben 10-12 pontja már volt azelőtt is. Ilyenkor 6 hónap a bevonási idővel számolhat az "ivott, de nem befolyásolt" vezető.

ittasvezetes.hu/adatlap

2017\10\10 .I Szólj hozzá!

A baleset után ittam...

Arról győzködte a rendőröket egy ittas sofőr, hogy csak a balesete után, bánatában ivott, a kormányhoz józanul ült. Nem hitték el neki.

A rendőrség tájékoztatása szerint, összetörte az autóját a hétvégén  egy 39 éves férfi, aki lakossági bejelentés szerint a baleset után, láthatóan ittas állapotban szállt ki a járműből.

A helyszínre érkező járőrök megszondáztatták a sofőrt, és a műszer súlyos - 1,29 mg/l-es légalkohol-koncentrációt mutatott ki. A férfi bizonygatni próbálta, hogy csak a baleset után, az autó összetörése feletti bánatában ivott, ám a szemtanúk ellentmondtak neki, így az eljárás megindult ellene.

 

ad_1.jpg

 

Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb ittas vezető, akinek akár csak egy-két perce is volt arra, hogy ráivásra hivatkozzon (tehát egy baleset után volt némi ideje, amikor is úgy vélte, hogy senki nem látja, és senki nem fogja tudni bizonyítani, hogy mikor ivott) - ezek a sofőrök rendszeresen "élnek" is a "lehetőséggel". A vért (és vizeletet) vizsgáló orvosszakértő - és az életszerűtlenségi tényező - azonban a legtöbbször közbeszól. A szakértő az esetek döntő többségében kizárja az utólagos fogyasztást (főként, ha rövid idő telt el a baleset után, és "nagyobb" mennyiségű alkoholt találnak a szervezetben), továbbá a kiérkező rendőrök ilyenkor nem csak a gépkocsit, hanem annak környezetét is átvizsgálják, hogy valóban található-e ott szeszesital-gyanús üveg. Némely esetben ugyanis a sofőr azt is hozzáteszi, hogy "amíg a rendőrök kiértek, el is dobtam az üveget, jó messzire". Természetesen ilyenkor átvizsgálják a "dobótávolságot" is. S mint a fenti eset is bizonyítja, további körülményként szólhat közbe, ha szemtanúk ittasnak "vélték". Ezen kívül még számtalan tényezőt figyelembe vesznek, így tehát az "ijedtemben ittam" jellegű próbálkozások csak szakszerű alátámasztást követően lehetnek eredményre reményteljesek.

ittasvezetes.hu/adatlap

 

2017\09\27 .I Szólj hozzá!

Méltányosságból visszakapni egy jogosítványt...

...A legtöbb ittas vezető álma a fenti mondat...

Méltánylásra nem számíthat az ittas vezető, hiszen ha saját magát nem érdekelte hogy kockára teszi a vezetői engedélyét, akkor ki mástól várja azt, hogy elnézze ezt neki?

A közvélemény továbbra is "örökre kivonná a forgalomból" az ittas vezetőket, így tehát embertársak megértésére sem számíthat az ittas vezető. Érdemes beleolvasni facebook oldalunkba, és a közmegítélés véleményeibe, amely szerint egy ittas vezetőtől örökre el kellene venni a jogosítványát, az autóját, és őt magát börtönbe zárni...

 

untitled-1_2.jpg

forrás:

ittasvezetes.hu/adatlap