Ittas járművezetés - Mire számíthat ittas járművezetésért 2017.-ben

Ittas Járművezetés 2017 - Ami máshol nem olvasható

2017\10\20 .I Szólj hozzá!

Ittas járművezetés: Bűncselekmény? Bűntett? Vétség? Szabálysértés? Közigazgatási eljárás?

Ezzel a kérdéssel fordult hozzánk valaki, és valóban - erről még nem írtunk. Akkor hát lássuk:

Az ittas járművezetés egy szándékos cselekmény, amikor is az elkövető tisztában kellett legyen azzal, hogy alkohol van a szervezetében. Sok esetben hosszú órák, akár egy éjszaka is eltelik (alvással) a megelőző esti italozástól, és másnap úgy ül be az illető a gépkocsiba, hogy már talán el is felejtette,  hogy előző este/éjjel ivott. Erre mondhatnánk, hogy akkor "na, ez nem szándékos", azonban ha így lenne, minden ittas vezető azt mondaná, hogy "én már azt hittem, hogy nem vagyok ittas, mert előző nap ittam". Azonban a rendőr kérdése így kell szóljon: "Ön, fogyasztott az elmúlt 24 órában szeszesitalt?". S még ha a rendőr nem is pont így kérdezné, akkor is tudni kell, hogy 24 óra a biztonsági korlát. Ha Ön előző nap ivott, nem jelenti azt, hogy nem lehet ittas másnap. Ha a rendőr csupán annyit kérdezne, hogy "Ön ivott ma?", akkor éjfél után 2 perccel már mondhatnánk, hogy "nem ittam ma". "hát mikor ivott?" "Tegnap, azaz 3 perce"....

Tehát itt nem az a kérdés, hogy ma ivott-e, hanem hogy 24 órán belül. Ez tehát a biztonsági időzóna. A másnaposság kifejezést mindenki ismeri, és mégis elfelejti, hogy a másnap, az nem csak a másnaposság (esetleges) tüneteivel jár, hanem MÁSNAP=MÁSNAP SEM VEZETEK AUTÓT. Ha van másnapossági érzés, ha nincs - 24 órán belül NEM ülök autóba. 

S most akkor tisztázzuk, hogy ittas járművezetés ALAPESETE, amikor is nem történik olyan baleset vagy káresemény, amelyben valaki más személy megsérül, maradandó fogyatékossággal, súlyos egészségromlással, vagy halállal végződően. Ez tehát az ittas járművezetés alapesete, amely BŰNCSELEKMÉNY, azon belül pedig VÉTSÉG!

Ugyanis a BŰNCSELEKMÉNY az alap szó amit használunk erre, és az oszlik két irányba: VÉTSÉG vagy BŰNTETT. A most említett példa tehát: Ittas vezetés bűncselekménye, vétségi alakzatban, alapeset.

Amennyiben az ittas vezetéshez személyi sérüléses esemény is társul, és az maradandó fogyatékossággal, súlyos egészségromlással, vagy halállal végződik, akkor az BŰNCSELEKMÉNY azon belül pedig BŰNTETT, és az már nem alapeset.

Aki pedig "ivott, de alkoholosan nem befolyásolt" - tehát vére 0,5 g/l alatt avagy szondába fújása 0,25 mg/l alatt maradt, az szabálysértést követett el, és közigazgatási eljárásba kerül, jogosítványát csak akkor veszti, ha az ezért kiszabott 6 illetve 8 büntetőpont ezzel együtt (rögtön) eléri a 18 pontot, amennyiben 10-12 pontja már volt azelőtt is. Ilyenkor 6 hónap a bevonási idővel számolhat az "ivott, de nem befolyásolt" vezető.

ittasvezetes.hu/adatlap

2017\10\10 .I Szólj hozzá!

A baleset után ittam...

Arról győzködte a rendőröket egy ittas sofőr, hogy csak a balesete után, bánatában ivott, a kormányhoz józanul ült. Nem hitték el neki.

A rendőrség tájékoztatása szerint, összetörte az autóját a hétvégén  egy 39 éves férfi, aki lakossági bejelentés szerint a baleset után, láthatóan ittas állapotban szállt ki a járműből.

A helyszínre érkező járőrök megszondáztatták a sofőrt, és a műszer súlyos - 1,29 mg/l-es légalkohol-koncentrációt mutatott ki. A férfi bizonygatni próbálta, hogy csak a baleset után, az autó összetörése feletti bánatában ivott, ám a szemtanúk ellentmondtak neki, így az eljárás megindult ellene.

 

ad_1.jpg

 

Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb ittas vezető, akinek akár csak egy-két perce is volt arra, hogy ráivásra hivatkozzon (tehát egy baleset után volt némi ideje, amikor is úgy vélte, hogy senki nem látja, és senki nem fogja tudni bizonyítani, hogy mikor ivott) - ezek a sofőrök rendszeresen "élnek" is a "lehetőséggel". A vért (és vizeletet) vizsgáló orvosszakértő - és az életszerűtlenségi tényező - azonban a legtöbbször közbeszól. A szakértő az esetek döntő többségében kizárja az utólagos fogyasztást (főként, ha rövid idő telt el a baleset után, és "nagyobb" mennyiségű alkoholt találnak a szervezetben), továbbá a kiérkező rendőrök ilyenkor nem csak a gépkocsit, hanem annak környezetét is átvizsgálják, hogy valóban található-e ott szeszesital-gyanús üveg. Némely esetben ugyanis a sofőr azt is hozzáteszi, hogy "amíg a rendőrök kiértek, el is dobtam az üveget, jó messzire". Természetesen ilyenkor átvizsgálják a "dobótávolságot" is. S mint a fenti eset is bizonyítja, további körülményként szólhat közbe, ha szemtanúk ittasnak "vélték". Ezen kívül még számtalan tényezőt figyelembe vesznek, így tehát az "ijedtemben ittam" jellegű próbálkozások csak szakszerű alátámasztást követően lehetnek eredményre reményteljesek.

ittasvezetes.hu/adatlap

 

2017\09\27 .I Szólj hozzá!

Méltányosságból visszakapni egy jogosítványt...

...A legtöbb ittas vezető álma a fenti mondat...

Méltánylásra nem számíthat az ittas vezető, hiszen ha saját magát nem érdekelte hogy kockára teszi a vezetői engedélyét, akkor ki mástól várja azt, hogy elnézze ezt neki?

A közvélemény továbbra is "örökre kivonná a forgalomból" az ittas vezetőket, így tehát embertársak megértésére sem számíthat az ittas vezető. Érdemes beleolvasni facebook oldalunkba, és a közmegítélés véleményeibe, amely szerint egy ittas vezetőtől örökre el kellene venni a jogosítványát, az autóját, és őt magát börtönbe zárni...

 

untitled-1_2.jpg

forrás:

ittasvezetes.hu/adatlap

2017\09\26 .I Szólj hozzá!

Másnaposság - "nem hittem, hogy még alkohol van bennem"

Az ittas vezetők jelentős része úgy gondolta, hogy már nincs alkohol a szervezetében amikor a járművezetést megkezdte. Sok cikkben írtunk erről már. Mint jeleztük, ez egy fontos tényező, ám bizonyítani szükséges, amelyhez a "bemondás" nem elégséges. Igazságügyi orvos-szakértői véleményben lehetséges ezt alátámasztani. A Szuper És Társai Ügyvédi Irodához forduló bajbajutottaknak lehetősége van ilyen szakvéleményt igényelni, amennyiben ez valós adatokra alapul - tehát tényleg előző nap, vagy legalább 6-12 órával korábban történt a fogyasztás, és a mérési eredmények sem haladják meg azt az értéket, amelyről már nem feltételezhető, hogy az elkövető nem érezte az alkohol hatását. Ezen kívül a klinikai Romberg tüneteknek is jelentősége van - ha a tünetek egyértelműen ittasságra utaltak, ilyen szakvélemény nem  készülhet el. Amennyiben azonban minden feltétel adott, úgy egy ilyen szakvélemény jelentős fordulást hozhat - a valóban jóhiszemű - ittas vezető ügyében. Lássunk egy példát, ahol az elkövető valóban gyanútlanul kezdte meg a jármű vezetését, és nem sejtette, hogy még szervezete nem bontotta le az alkoholt - teljes egészében. A szakvéleményt a Szuper És Társai Ügyvédi Iroda megrendelésére, igazságügyi orvosszakértő készítette:

 

 01_6.jpg

02_1.jpg

03_2.jpg

ÖNT IS ÚGY IGAZOLTATTÁK, HOGY MÁR NEM GONDOLTA VOLNA, ALKOHOLOS BEFOLYÁSÁT?
KERESSEN, AZONNAL: ITTASVEZETES.HU/ADATLAP


06 70 224 7474

2017\09\26 .I Szólj hozzá!

Itt a büntetése az Irigy Hónaljmirigy sztárjának:

Ittas vezetés miatt a bíróság egy évre eltiltotta a közúti járművezetéstől Kabai Lászlót, az Irigy Hónaljmirigy tagját, emellett háromszázezer forint pénzbírságot is ki kell fizetnie. Légalkohol szintje a 0.26-0.75 mg/l közötti (igen enyhe-enyhe fokban) volt mérhető.

A bíróság a vádlottat ittas járművezetés vétsége miatt háromszáz napi tétel pénzbüntetésre és egy év közúti járművezetéstől eltiltásra ítélte. A bíróság az egynapi tétel összegét ezer forintban határozta meg. A háromszázezer forint összegű pénzbüntetés meg nem fizetése esetén szabadságvesztésre kell átváltoztatni.

Mint közúti járművezetéstől eltiltott, értelemszerűen utánképzést is kell végeznie (Pest-megyei lakhelye szerint akár a Budapest III. kerület Mozaik u.5. vagy XIV. kerület Komócsy u.17-19) vizsgaállomásokon. Enyhe fokú ittasság esetén, ez gyakorta az V+I. programban merül ki, amely további 98.720.- költséget jelent.

 

kabai-laszlo.jpg

 

Rendkívül sok megkeresést kapunk - ugyanilyen jellegű "...már nem gondoltam volna, hogy ittas vagyok..." kérdésekkel. Mindig felhívjuk az érintettek figyelmét, hogy a másnaposság - vagy a legalább 6-12 órával azelőtt elfogyasztott alkoholok esetén, a POST alkoholos állapotot bizonyítani szükséges, melyet csak és kizárólag igazságügyi orvosszakértő végezhet (természetesen utólag készül a szakvélemény, az adatok alapján). Az ittasvezetes.hu szükség esetén elkészítteti a szakvéleményt, amely a bírót közelebb hozhatja a döntéséhez, hisz nem elegendő "bemondani" egy adatot, azt igazolni is szükséges lehet - jelen esetben orvosszakértő szakvéleménye által.

Önt is úgy igazoltatták, hogy már nem gondolta volna, alkoholos befolyását?
Keressen, azonnal: ittasvezetes.hu/adatlap


06 70 224 7474

2017\09\13 .I Szólj hozzá!

Ittas vezetés - vérvétel, vagy szonda?

A legtöbb ittas járművezető nem tudja, hogy mi a különbség a légalkoholszonda és a vérvétel között. Mint ahogyan azt sem, hogy mikor kerül sor az egyikre, vagy mikor a másikra, s mikor mindkettőre. 

A járművezetőt a legtöbb esetben az intézkedő rendőr egy helyszíni alkoholszondával teszteli. Kivétel például,  ha az illető nem tudja vagy nem akarja megfújni a szondát, illetve ha balesetben súlyosan sérült, továbbá ha nem áll rendelkezésre szonda (meghibásodás, akkumulátor lemerülés stb.), vagy ha az elkövető tüdőbetegségre hivatkozik. Vannak esetek, amikor annyira egyértelmű az ittasság (a sofőr alig tud kiszállni az autóból, lehelete erősen alkoholos, járása-beszéde bizonytalan: ránézésre is láthatóan erősen ittas), hogy a rendőr nem tartja szükségesnek a helyszíni szondáztatást - azonnal előállítja a gyanúsítottat. Utóbbi eset ritkább, de a gyakorlatban előfordul.

Ezt követően vagy kettős vér, vagy vér vizelet, vagy hiteles légalkoholmérés következik. Bizonyos esetekben a járőrautó csomagtartójába telepítve van a hiteles légalkohol mérő eszköz - ilyen esetben előállítás nem szükséges. Amennyiben tehát nincs a járőrautóba telepített hiteles légalkohol mérő eszköz, úgy megtörténik az előállítás. 

Az előállításnak szabályai vannak. Légalkohol mérésre akkor kerül sor (a rendőrőrsön vagy kapitányságon), ha 30 az percen belül végrehajtható, és a gyanúsított sem ellenkezik. Jogában áll ugyanis megtagadni ezt a folyamatot, ilyenkor automatikusan a kettős vér vagy vér/vizelet levétele következik. Sok esetben a beszállítást követően derül ki, hogy a légalkohol mérő készülék meghibásodott, vagy átmeneti üzemzavara van. Olyan is gyakran előfordul, hogy az első mérés sikeres, de nem sikerül az előírt két eredményes mérést végrehajtani. Ilyenkor néhány próbálkozás után továbbszállítják a gyanúsítottat - orvosi ügyeletre, rendelőbe, vagy kórházba - ami épp rendelkezésre áll időben, és térben.

Amennyiben sikerül 30 percen belül a két eredményes légalkohol mérést végrehajtani, abban az esetben nincs kettős vér vagy vér/vizeletvétel. Kivétel, ha a (sikeres) mérések eredményeit a gyanúsított annak ellenére sem fogadja el, és kéri a kettős vér, vagy vér/vizeletvételét. Sikeres légalkohol mérések esetén a gyanúsított aláírásával hitelesíti a mért eredményeket.

Kettős vér, vagy vér/vizelet vételre állítják elő a gyanúsítottat, ha a fent említett okok bármelyike miatt ez szükséges. A vér és vizelet levételnek már tágabb határai vannak. Nincs időhöz kötve, akár órákkal később is megtörténhet - a jármű vezetéshez képest. Amennyiben a hatóság úgy találja, hogy relatív túl sok idő telt el, abban az esetben orvosszakértőt is bevonhatnak a későbbiekben. Kettő vér, vagy egy vér és egy vizeletminta szükséges a pontos alkoholszint meghatározáshoz. Ezt nem helyben végzi a mintákat vevő orvos, hanem továbbküldik az Igazságügyi Szakértői Intézetbe (ISZKI). Elsődlegesen vegyész-szakértői vélemény készül, ami a minták eredményét mutatja ki, nem számol vissza, nem véleményez. Amennyiben a hatóság valamilyen okból mégis ragaszkodik a visszaszámoláshoz (pld. ráivásra hivatkozás, vagy relatív sok idő telt el a mintavételig), úgy az később kerül meghatározásra, egy újabb folyamat részeként, a vegyész-szakértői vélemény elkészülte után.

A mintavételekhez tartozó jegyzőkönyv az alábbi képen látható:

15631235_1667261793299310_654635896_o.jpg

 

Pirossal jelöltük azt a részt, mely a gyanúsított közlését tartalmazza. Az orvos kérdéseket tesz fel az italfogyasztásról, étkezésről, gyógyszer fogyasztásról, betegségekről. Erre nem köteles a gyanúsított válaszolni, ilyenkor áthúzásra kerül az adott rész. 

Álláspontunk szerint ezt a jegyzőkönyvet a hatóságnak módosítania kellene. A feltett kérdésekre vonatkozó részek ugyanis - álláspontunk szerint - hibásak, hiányosak, ugyanis az utolsó és a megelőző italfogyasztásra teszik fel a kérdést. Így tehát két időpont - két fogyasztás szerepel a lapon. Ez abban az esetben volna helytálló, ha a gyanúsított két alkalommal nyúlt pohárhoz, és mindkét alkalommal néhány perc alatt meg is itta az alkoholt. A gyakorlat azonban nem így néz ki, hiszen egy átlagos esetben a gyanúsított nem percek alatt, s nem két alkalommal iszik, hanem adott esetben fél-egy óra alatt - vagy órákon át - többféle típusú és mennyiségű italt fogyaszt, melyet a fenti jegyzőkönyvön nem lehet tényszerűen jelezni. Ezen kívül súlyos hiba, hogy az ital fajtájára vonatkozóan a bor, sör és a tömény ital van megnevezve. Borból 8-15% között sok fajta létezik, nem említve a házi borokat, melyek akár még töményebbek is lehetnek. Sörből a 2,5-5% közöttiek átlagosak, de létezik 0,02%.-os (alkoholmentesnek jelzett) sör is, míg nem ritka hazánkban sem a 7-10% közötti "erősebb" sör sem (említésre nem méltó, hogy a létezik 67% alkoholtartalmú sör is (Brewmeister Snake). A tömény italokra vonatkozó kérdés - szerintünk szintén hiányos, hibás - ugyanis tömény italnak nevezzük már a 15% alkoholtartalmú likőröket is, de tömény italnak nevezzük a 80% erősségű Rumot is. 

Az étkezésre vonatkozó kérdés - álláspontunk szerint - szintén felesleges. Azzal soha, senki nem törődik az eljárás során, hogy a gyanúsított mit és mikor evett. Sőt, sokan azt hiszik, hogy ha azt közlik, hogy nem ettek semmit már 24 órája - az bármit is segít a helyzeten. Nem így van, semmit nem változtat a tényeken, hogy ki mikor és mit evett. Az étel nem hoz létre alkoholszintet, és nem tüntet el nyomtalanul alkoholt - sőt kitolja a felszívódás periódusát (szivacs effektus).

A gyógyszerszedésre vonatkozó kérdés - szerintünk - szintén felesleges. Vélhetően a legtöbb ittas vezető pontosan tudja, hogy nyugtatókat, antidepresszánsokat "nem kellene" bemondania, hisz az önmagában is bódító hatású - alkohollal kombinálva pedig szinte kábítószer. Az egyéb gyógyszerek pedig nincsenek olyan kölcsönhatásban az alkohol felszívódásával és lebomlásával, amely számottevő lenne. Az egyetlen kivétel volna, ha valaki balesetet is szenved, és még a vérvétele előtt infúziót kap. Ez ugyanis számottevő változást hozna a vérkeringésében - ezt azonban nem a gyanúsítottnak kellene közölnie (főleg, ha erre képtelen állapotban van), hanem annak az orvosnak (mentősnek) aki ezt végrehajtotta.

Amennyiben igazságügyi orvosszakértőt vonnak be az alkoholszint meghatározásába (ez ma már ritkább), akkor egy minimális jelentősége van a fent közölteknek, de az lényegében semmit nem változtat a tényeken, és a mért eredményeken.

A végére pedig egy nagyon fontos információ: a légalkoholmérés (szonda) és a vérvétel más számrendszerben értendő. Előbbi milligramm / liter, utóbbi gramm / liter. Más számrendszer - más eredmények - más értékhatárok. Ezt a legtöbben összekeverik. Olvasson korábbi cikkeink közt, megtalálja az eligazítást erre vonatkozóan is.

Mire számíthat ittas vezetésért? Hol kaphat megfelelő jogi segítséget az országban? 

ittasvezetes.hu/adatlap

 

2017\08\20 .I Szólj hozzá!

Az ittas járművezetés a legsúlyosabb közúti bűncselekmény?

Mint korábbi cikkekben már írtunk róla, jelenleg - hazánkban (is) az ittas járművezetőket bünteti a törvény a legsúlyosabban.

Az ittas járművezetés egy bűncselekmény, a-nélkül, hogy balesetet vagy bármilyen egyéb szabályszegést okozna az ittas vezető. Ugyanakkor statisztikák rávilágítottak arra, hogy a legtöbb közúti balesetet az elsőbbséget meg nem adók, a forgalmi viszonyokhoz nem igazodók, a követési távolságot be nem tartók és a gyorshajtók okozzák, s ők mégis a legkisebb büntetésre számíthatnak. 

Míg egy ittas vezetőtől évekre elvehetik a jogosítványt, utánképzési tanfolyamra küldik, vizsgára, pszichológiai képzésre, és több százezer forintra - sőt néhány esetben börtönre ítélik - addig például a gyorshajtóktól - akik a statisztika szerint sokkal több balesetet okoznak - "csupán" - s a legtöbb esetben 30 ezer forintot szed be az állam. Sem tanfolyamra, sem utánképzésre, sem vizsgára, sem több százezer forintra, sem börtönre, sem jogosítvány elvételre nem számíthat egy átlagos gyorshajtó, vagy elsőbbséget meg nem adó sofőr.

Vajon igazságos ez a rendszer? Míg a legtöbben "halált" kiáltanak az ittas vezetőkre, saját maguk rendszeresen telefonálnak vezetés közben, vagy gyorsan hajtanak, illetve nem igazodnak a forgalmi viszonyokhoz, követési távolságot nem tartanak.

Egyesek szerint a rendszernek ehhez kellene igazodnia, és a legsúlyosabb büntetéseket az alábbi (jelenleg szabályszegőknek) kellene kapniuk:

- Elsőbbség meg nem adása
- Bekanyarodás és irányváltoztatás szabályait be nem tartók
- Gyorshajtók
- Kézben tartott telefonálók
- Követési távolságot nem tartók

...és csak ezt követné, az ittas vezetés...

20110203gyorshajt4.jpg

 

Ittas vezetők jogi képviselete, országosan: ittasvezetes.hu/adatlap

2017\08\19 .I Szólj hozzá!

Ismét "hírességtől" vették el a jogosítványát...

Mint már több korábbi cikkben is beszámoltunk (itt és itt), igen sok ismert embertől elvették már a jogosítványát - ittas vezetésért (a szerkesztő azt nem érti, hogy egy közismert ember miért rohan az ittas vezetése után - azonnal a médiához, hogy még közzé is tetesse ezt?).

Most az Irigy Hónaljmirigy együttes tagja - Kabai László - futott bele abba az ellenőrzőpontba, ahonnan az ittasvezetes.hu munkatársai is sok bajbajutottal találkoznak - Budapest egyik kiemelt ellenőrző pontja, a Margit Híd.

"...Komolyan mondom, nem gondoltam, hogy maradt alkohol a szervezetemben. Már csak a meleg miatt sem. Mindig igényelek sofőrszolgálatot, ha iszom, most eszembe sem jutott, hogy szükségem lenne rá. A legnagyobb döbbenetemre a helyszínen el is vették a jogsimat. Eljárást indítottak ellenem, most várom a határozatot. A hétköznapok Pesthez kötnek, viszont én a vonzáskörzetében élek, nehéz lesz megoldani a közlekedést. Most várom a határozatot ...."

 

zg2ktkqturbxy8xodmxzjhizwjknwjiyme2m2q2ngjlmzrhmduxmjuzmi5qcgvnkpudamyazqxazqnkkwxnaxtnabw.jpg

 

ÖN NE VÁRJON SEMMIRE, HA BAJ VAN AZONNAL KERESSEN: ITTASVEZETES.HU/ADATLAP

2017\08\19 .I Szólj hozzá!

Börtönbe minden ittas vezetővel!

Ez a riasztó fejléc nem tőlünk származik. Ezt egy átlagember mondja az ittas vezetőkre. Az ittas vezetők képviseleti facebook csoportjában elolvasható, hogy mennyi ember kívánja azt az ittas vezetőknek, hogy vegyék el örökre a jogosítványukat, kerüljenek börtönbe. Ez tehát a közmegítélés.

Egy felmérés azonban rámutatott, hogy a vezetés közbeni mobiltelefonálás - hatszor nagyobb veszélyt jelent, egy baleset kialakulására, mint egy enyhe-közepes fokú ittasság állapotában történő vezetés. A vezetés közbeni mobilozás az egyik vezető halálok az utakon. Egy SMS elolvasásakor átlagosan 5 másodpercig vakon vezetünk.

Az autós balesetek során az ütközések többsége 3 másodpercen belül következik be, miután a vezető figyelme elkalandozik. Így még ijesztőbb a tudat, hogy egy SMS elolvasásakor átlagosan 5 másodpercig vakon vezetünk. Csak hogy érzékeltessük az arányokat: ha 88 km/óra átlagsebességgel autózva olvasunk el egy SMS-t, akár egy futballpályányi távolságot is haladhatunk anélkül, hogy bármit is látnánk a környezetünkből.

Így tehát joggal kérdezhetünk vissza az ittas vezetőket börtönbe kívánóktól, hogy ők vajon mennyiszer mobiltelefonálnak vezetés közben, mondván, hogy "az csak egy kis szabálysértés" - miközben a halálos baleset kockázata 600%-al magasabb a statisztika szerint.

Ha önt telefonáláson fogták vezetés alatt - nem tudunk segíteni. Amennyiben viszont ittasan vezetett, töltse ki az alábbi űrlapot:

ittasvezetes.hu/adatlap

telefon01.jpg

2017\08\02 .I Szólj hozzá!

Jogosítvány visszaadás

Tények, tévhitek a vezetői engedély visszaadásáról

 
Sokan azt gondolják, hogy az alábbi feltételek - némelyikének - megléte esetén a jogosítványt vissza fogja adni a hatóság - hamar...

1. Jó előélet

2. Balesetmentes közlekedés

3. Együttműködés a rendőrökkel az előállításkor

4. Munkára való hivatkozás, munkáltatói igazolás

5. Családfenntartás

6. Betegápolás

Sajnos ezek a tényezők önmagukban nem hoznak eredményt - az ittas vezető életében.

vagolap01_1.gif

 

VAN AZONBAN MEGOLDÁS: ittasvezetes.hu/adatlap

2017\07\02 .I Szólj hozzá!

Még mindig a Finn módszer. Ittas járművezetés:

Autóvezetők figyelem ! Ittas vezetés?

Az ORFK arról számolt be, hogy az úgynevezett "Finn módszer"-t alkalmazva, továbbra is ellenőrzi - egész évben gépjárműforgalmat. A "Finn módszer" lényege, hogy a rendőrök láncolatban állnak fel, és minden elhaladó sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. Amennyiben a vezető nem ittas, azonnal továbbhajt - nincs igazoltatás sem, ellenben, ha pozitív az eredmény, akkor félre kell állnia a sofőrnek, aki ellen eljárást kezdeményeznek.

 

clipboard01_4.jpg

Amennyiben Ön is fennakadt egy rutinellenőrzésen, és ittas járművezetés miatt eljárás alá került, azonnal keressen minket:

www.ittasvezetes.hu/adatlap

2017\06\04 .I Szólj hozzá!

Másnaposság - ittas járművezetés -

"Nem ittam aznap"."Előző nap ittam, és abból valamennyi még bennem maradhatott. Talán azért, mert nem ettem. Vagy azért, mert egyfajta betegségem van, ami ezzel biztos összefügg. Nem gondoltam volna, hogy másnap még van alkohol bennem... Ha tudom, biztos nem a vezetést választom..."

Ezekkel a mondatokkal minden nap találkozunk...

Az ittasság megállapításának szempontjából nem feltétlenül releváns, hogy Ön aznap - vagy előző nap ivott. A hatóságot első sorban az érdekli, hogy Ön a vezetésre alkalmas - vagy alkalmatlan állapotban volt-e.

Az alkoholfogyasztás akár 24 óra múlva is kimutatható. Az a tény tehát, hogy Ön a vezetés megkezdése előtt néhány órán belül nem fogyasztott alkoholt, egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem lehet ittas állapotban. Az előző napi italfogyasztás még bőven jelen lehet a szervezetében másnap. 

 

2.png

 

Másnaposság = még alkoholmaradvány van a szervezetben, a szervezet a lebontásán dolgozik. 

Ezen sem az alvás, sem az evés, sem semmi más nem segít, ugyanis az alkohol lebontás egy PASSZÍV folyamat, amit Ön igazán nem tud meggyorsítani. Önnek ugyanis nincs beavatkozási lehetősége ebbe a folyamatba. Sokféle "csodaszer" "népi praktika" van a másnaposság tüneteinek enyhítésére. Ez azonban csak tüneti kezelés, a máj lebontófunkcióját Ön nem tudja jelentős mértékben megváltoztatni, hiába iszik több liter citromos vizet, hiába vesz be Aszpirint, hiába sétál egyet a friss levegőn - ezek csupán minimálisan segítik elő az alkohol kiürülését.

Akkor dönt Ön helyesen, ha 24 órát vár a vezetésig. A rendőr kérdése is így hangzik: "Jó napot kívánok, fogyasztott Ön az elmúlt 24 órában alkoholt?". 

Azonban mi ismerünk egy nagyon hatásos módszert, ha Ön másnaposan vezetett, hogyan lehet az ügyét 180 fokban megfordítani, jogosítványát megmenteni!

KATTINTSON IDE! A MEGJEGYZÉS ROVATBA ÍRJA BE, HOGY "MÁSNAPOS VOLTAM"

2017\05\23 .I Szólj hozzá!

Az Ittas Járművezetés és az Ügyvéd

- Van szükségem ügyvédre, ha ittasan vezettem?
- Mikor forduljak ügyvédhez? Ha lezárult az ügy? Vagy majd ha kapok levelet?

- Tud segíteni nekem egy szakügyvéd a jogosítványom visszaszerzésében?
- Nem fognak "csúnyán" nézni rám, hogy ügyvédet fogadtam?
- Nem fogják azt hinni, hogy gazdag vagyok - ha ügyvédet fogadok?
- Hány százalék az esély, hogy ügyvéddel jobban járok?
- Pontosan mit tud segíteni egy ügyvéd az ittas járművezetőn?
- Mi a garancia arra, hogy tényleg segíteni fog az ügyvéd?
. Mindegy, milyen ügyvédhez fordulok? Mindegyik ért hozzá?

Ezeket - és az ehhez hasonló kérdéseket - hetente száz alkalommal halljuk, a hozzánk forduló ittas vezetőktől. A válasz - egy nagyon egyértelmű

IGEN, FORDULJON AZONNAL ÜGYVÉDHEZ HA ITTASAN VEZETETT !

 

Aki ittasan vezet - büntetőeljárásba kerül. Mit jelent ez? Rendőrség (nyomozás), és bíróság (a döntést hozó szerv) lesz az, akikkel Ön az eljárás során kapcsolatba kerül.

Ön már találkozott rendőrökkel, amikor ittas vezetésen érték. Ott sem volt, aki segítsen. Önt elvitték a rendőrségre vagy vérvételre. Faggatták hogy mit ivott, hova ment stb. Ön ott egyedül volt a bajban. Most további hatósági emberekkel fog Ön találkozni. Ismét rendőrökkel, nyomozókkal, ügyésszel, bíróval. Ön továbbra is úgy gondolja, hogy egyedül jó érzés lesz ott állni? Szeretne Ön egy olyan kórházban súlyos betegen feküdni, ahol nincs orvos? 

FORDULJON AZONNAL ÜGYVÉDHEZ HA ITTASAN VEZETETT !

 

Néhányan azt gondolják, hogy "első körben" majd "meglátjuk mi lesz" és ha esetleg a bíróság "jól elkaszál" akkor majd ráérek felkeresni egy ügyvédet. Ők - azt gondolják, hogy az ügyvéd "arra való", hogy majd helyrehozza utólag az egészet, ha első körben nem sikerült visszakapni a jogosítványt - ám ez óriási tévedés!

Ön egyedül lesz az eljárásában, minden amit mond - felhasználható Ön ellen - nem lehet kiradírozni semmit amit később elmond. Tehát az Ön egyetlen lehetősége, hogy ha már megtörtént a baj, ne várjon tovább, hanem

AZONNAL FORDULJON ÜGYVÉDHEZ HA ITTASAN VEZETETT !

 

Vannak akik kételkednek abban, hogy egy ügyvéd tud-e segíteni. Ők azok, akik orvoshoz sem mennek ha betegek, mert nem tudják elképzelni, hogy az orvos képes gyógyítani. Már persze ahhoz képest, hogy a beteg - otthon meg is halhat, míg az orvos akár életet menthet. Aki nem hiszi - hogy egy szakszerű, profi ügyvédi csapat - segíteni tud, azt nem is kell meggyőzni. Ő hagy veszítse el a jogosítványát, pénzét, járjon utánképzésre, és gondolkozzon hóban-fagyban a buszmegállóban, hogy mit is tett. Ám aki az életét - és jogosítványát - nem a véletlenekre bízza,

AZONNAL FORDULJON ÜGYVÉDHEZ

 

Ha Önnek fáj a füle, hová megy el orvoshoz? A szemészetre? Nem! Ön a fül-orr-gégészetre megy el. Noha a szemészeten is kiváló orvosok lehetnek. Ezért tehát egyáltalán nem mindegy, hogy milyen ügyvédet választ Ön! Nemrégiben egy betelefonálónk azt mondta, hogy ő már felkeresett egy ügyvédet, aki azt mondta neki, hogy "...ma Magyarországon minden ittas vezetőtől kereken 5 évre veszik el a jogosítványt..." Erre nehéz megszólalni is. Úgy véljük - péksüteményt a pékségből, zöldséget a zöldségestől vásároljon. Magyarul: olyan ügyvédhez forduljon, akinek ez a szakterülete. Keressen rá az ügyvéd nevére, internetcímére az interneten: mit írnak róla. Egyáltalán: írnak róla valahol is? Mert manapság már jól tudjuk, akiről az interneten nem írnak, az "nem is létezik". 

 

FORDULJON AZONNAL ÜGYVÉDHEZ HA ITTASAN VEZETETT !

 

Ajánlott oldalak

szuperugyved.hu - a jogosítványmentő specialista.

 ittasvezetes.hu - megmondja, mire számíthat ittas vezetésért

2017\05\23 .I Szólj hozzá!

Ittas Járművezetés - Börtönbe Kerül A Rendőr

Tíz hónap börtönbüntetésre ítéltetett, valamint másfél év - vezetéstől való eltiltást (jogosítvány bevonást) kapott - tegnap egy rendőr - aki a közelmúltban - szolgálaton kívül - ittasan vezetett, Szederkényben - (Baranya megye). Egy szabadtéri rendezvényen ivott - négy korsó sört, és autóba ült. A saját kollégái "keze közé került", majd kíméletlen eljárásának utolsó szakaszába jutott - most. Mint rendőrnek - természetesen - "tiszta" előélete volt, hiszen egyéb esetben nem is dolgozhatott volna a 'hivatásos állomány' tagjaként. 

Az egy évig tartó szabadságvesztése után - további fél évig - nem vezethet gépjárművet, és természetesen 'új állást' kell majd keresnie, hiszen ezzel a múlttal - többé nem lehet sorállományban.

Azonban - feltehetően nem a jogosítványának hiánya okozza most számára a legnagyobb problémát, hanem az, hogy a bíróság - a törvény adta lehetőségeket kihasználva - a börtön rácsait látta megfelelő megoldásnak - a jogosítvány bevonása, a magas pénzbüntetés, az állományból való menesztés - és az utánképzés - mellé - halmazati büntetésként.

Az ittasvezetes.hu szakemberei - az elmúlt évtizedben - már számtalan rendőrt (is) képviseltek a büntetőeljárásuk során - akik hasonló helyzetben voltak. Sok esetben védtek - rendőrnek készülő - vagy már szolgálatát teljesítő - rendőröket, akik büntetőeljárásba kerültek. A jelen cikkben említett rendőr személye azonban - ismeretlen - a Szuper és Társai Ügyvédi Iroda előtt.

aaa.jpg

ITTAS JÁRMŰVEZETÉS - INGYENES INFORMÁCIÓK

06-70-224-7474

anonim tanácsadás: ittasvezetes.hu/adatlap

2017\05\16 .I Szólj hozzá!

Ittas Járművezetés

Ahogyan már tavaly is hírt adtunk, Komárom-Esztergom megye élenjáró szerepet tölt be az ittas járművezetés statisztikájának tekintetében. Az idei - 2017 - Május 15.-i hétvége sem telt másként: csak ezen a hétvégén - itt, Esztergom környékén - 19 ittas vezetőt fogtak el a rendőrök. Úgy tűnik nem érte el célját tavaly - az Esztergomi "Rendőrségi Napok" (melyet az Esztergomi Rendőrkapitányság Városi Baleset-megelőzési Bizottsága és a Bata Medical Hungary március 23-án, a Széchenyi téren tartott) - mivel egyáltalán nem csökkent - Esztergom vonzáskörzetében az ittas járművezetők száma.

aa_1.jpg

Amennyiben Ön Komárom-Esztergom megyében ittasan vezet - nem túlzás kijelenteni - hogy az ország legszigorúbb szankcióival fog találkozni. Korábban Csongrád, Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg - és Pest-megye vezette a statisztikát, azonban az utóbbi években Komárom-Esztergom megye abszolút "dobogós" helyezést ért el.

A Komárom-Esztergom megyei Rendőr-főkapitányság ezúton hívja fel a figyelmet arra, hogy aki Komárom-Esztergom megyében - ittasan vezeti járművét, elfogadhatatlan kockázatot vállal, és olyan mértékű megtorlásra számíthat, mely példátlan!

A legtöbb ittas vezető a jogosítványát félti - nem is sejtve, hogy a törvény a szabadságvesztést helyezi alapvetően kilátásba (Btk. 236. § ...Aki ittas állapotban gépi meghajtású járművet vezet, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő...) 

Nem csoda, hogy egy egyszeri ittas vezető nem is sejti, hogy nem csupán a jogosítványa veszhet el, (hanem a szabadsága is) - hiszen viszonylag ritkábban kerül ez ilyen módon szankcionálásra. Úgy tűnik azonban, hogy Komárom-Esztergom megyében a szabadságvesztés lehet az a tényező, ami az ittas vezetőket elrettentheti a hasonló bűncselekmények jövőbeni elkövetésétől, így a jogosítvány elvétele abszolút "másodlagos" kérdéssé válhat az ittas vezetők életében.

Magyarország "TOP 10" -2017

Jelenleg ezek a legszigorúbb megyék, az ittas járművezőkkel szemben:

1. Budapest
2. Pest megye 
3. Komárom-Esztergom megye
4. Bács-Kiskun megye
5. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
6. Győr-Moson-Sopron megye
7. Baranya megye
8. Zala megye
9. Borsod-Abaúj-Zemplén megye
10. Békés megye

A fenti táblázatból kiemelendő még Zala megye - mely hosszú évekig a "legcsendesebb" környék volt. Szinte alig akadt ittas járművezető - az ország többi részéhez képest. Az utóbbi időszakban azonban sikerült "feltornáznia" magát a tízes listára. Kiemelendő még Cegléd - és környéke - valamint Jász-Nagykun-Szolnok megye is (mely bár nincs a fenti listán) azonban jelenleg a legszigorúbbnak bizonyul azokkal szemben, akik ittas vezetésért elvett jogosítványuk hiányában vezetnek. Ebben a térségben ugyanis könnyen, és gyorsan rácsok mögé kerülhet - aki jogosítvány nélkül vezet.

Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő elmondta, hogy: 

"...a legfontosabb változtatás a gépjármű elkobzás és az elzárás bevezetése, mely 2017 tavaszától lép életbe..."

 

ITTAS VEZETŐK INFORMÁCIÓS VONALA, SEGÍTSÉG, JOGI TÁMASZ, JOGOSÍTVÁNYMENTÉS, KÉPVISELET:
06-70-224-7474

 

2017\05\15 .I Szólj hozzá!

Elvett jogosítvány visszaadása

Nagyon sok levelet kapunk, hogy tegyünk közzé egy-két hiteles dokumentumot, miképp is lehet visszakapni egy jogosítványt, ittas vezetés esetén.

Íme:

01_5.jpg

 

02.jpg

 

03.jpg

Ön is kérhet segítséget: kattintson ide

2017\05\15 .I Szólj hozzá!

Ittas járművezetés előkészület - kísérlet - befejezése

Hazánkban - ellentétben sok más állammal - nincs KONKRÉTAN olyan törvény, mely szerint egy (szeszes-italtól) befolyásolt személy - ne ülhetne - egy gépi meghajtású járműnek a vezetőülésében - még akkor sem, ha a gépjármű alkalmas állapotban van a rendeltetésszerű használatra.(tehát üzemképes).

Aki így tesz - az még nem önmagában ezzel a mozdulatsorral - nem valósította meg az ittas járművezetés vétségének BEFEJEZETT alakzatát, ugyanakkor az előkészületi magatartáson már túl van - hiszen ittas állapotában a gépi meghajtású jármű vezetői lehetőségének pozícióját elfoglalta, s képes akár egy mozdulattal kezelni annak vezérlőegységeit. Ez természetesen csak akkor valósulhat meg, ha a gépjármű (a már említett módon üzemképes, tehát alkalmas a rendeltetésszerű használatra) továbbá Ön a gyújtáskapcsolóba helyezte az indítókulcsot, sőt (és főként) (az üzemképes) jármű motorját már üzembe helyezte ("beindította" azt).

Mérlegeléstől függően - ez még az előkészületi magatartás kérdésköre - de szükséges vizsgálni minden egyéb körülményt is.

Például vizsgálni szükséges, hogy az előkészületi magatartás - irányulhatott-e a járművezetés szándékára - vagy legalább annak esetleges kísérletére?

Ez egy nagyon összetett kérdéskör, s nincs rá kézzelfogható törvény, viszont az életszerűség vonatkozását alaposan körbe lehet járni (ahogyan Ön és néhány fórumozó ezt igen alaposan fejtegette már hosszú oldalakon át.)

Néhány BH-ban találhatóak megtörtént esetek - és annak kimenetelei, ezeket fel lehet lelni az interneten is - okulásként.

20120904-akkumulator9.jpg

Nézzünk néhány példát, fokozataiban előrehaladva:

Előkészületi magatartás:

Az ittas (befolyásolt - vagy egyéb okból vezetésre alkalmatlan) személy, bár egy járó motorú gépjármű volánjánál ül - s ezzel előkészületi magatartást valósított meg, de képtelen lett volna a járművezetést véghezvinni, ha például a jármű hajtott kerekei hiányoztak, vagy azok fel voltak emelve, esetleg olyan vontatmányra volt felhelyezve ("trailer"), melyen a megfelelő rögzítés folytán a gépjármű bizonyosan nem tudott volna elmozdulni önerejéből, továbbá ha például eleve már (például egy baleset következtében egy vízelvezető árokban tartózkodott) amelyből láthatóan és tökéletesen megállapítható módon - kiemelés nélkül - bizonyosan nem tudott volna szabadulni.

Konkrét, megtörtént esetünk:” lopási kísérlet kapcsán az autófeltörők árokba csúsztak, hátrahagyták a gépkocsit, teljesen egyértelmű - és szemmel látható - volt hogy önerőből az a gépkocsi onnan nem fog tudni elmozdulni egyetlen centimétert sem - semmilyen irányban. A megkeseredett tulajdonos - éppen ittas állapotában talált rá a saját (árokba borult) gépkocsijára, vezetőülésébe ült, és "túráztatta" a motorját - hasztalan. Annak ugyanis a futóműve oly mértékben károsodott, hogy semmilyen manőverre nem volt képes, nem hogy a másfél méteres árokból való kimozdításra...

(Ittas) járművezetés kísérlete:

Az ittas járművezetés kísérletét valósítja meg az a személy, aki (szeszes-italtól) befolyásolt állapotban - sikeresen - beindítja a gépi meghajtású jármű motorját, de a gépjármű nem mozdul el a helyzetéből (lásd. előkészületi magatartás), ugyanakkor erre minden lehetősége megvan (többek között, a gépjármű olyan pozícióban és helyen, valamint műszaki állapotban van), amellyel a rendeltetésszerű használat azonnal megvalósítható - tehát a sofőr - az elindulás minden lehetőségével rendelkezik - és a gépjárművet egy mozdulatsorral (pld. tengelykapcsoló, sebességváltó, rögzítőfék, gázpedál) működtetésével - azonnal irányítása alá tudja vonni, de nem teszi meg.

Konkrét, megtörtént esetünk:” Az ittas személy beült a szabályosan (közterületen) parkoló gépjárművének vezetőülésébe, annak motorját beindította. A gépjármű műszaki állapota tökéletesen alkalmas volt arra, hogy azt rendeltetésszerűen használatba vegye. A jármű elhelyezkedése akadálytalan volt ahhoz, hogy lendületbe (mozgásba) hozza. A gépjármű olyan helyen állt - amelyre az illető életszerű magyarázattal nem tudott előállni ("messze" két település között, sem fűtésre sem klimatizálásra nem szoruló hőmérsékletű időszakban, külterületen) - s nem volt olyan ésszerű magyarázata, amellyel biztosra vehették volna a rendőrök, hogy nem kíván(t) volna onnan eltávozni. Tehát a megelőzés céljával vonták eljárás alá. A gépjárműben egyébként hi-fi berendezés sem volt, a pihenésre-alvásra nem volt hihető magyarázata az illetőnek (kőfejtő erőműtől 200 méterre, kimondottan zajos környezetben állt), továbbá nem tudta hitelt érdemlően igazolni, hogy segítségre - sofőrre - vár, mivel nem volt nála mobiltelefon. A gépjármű nem mozdult el, mégis eljárás alá került, ittas járművezetés kísérletének gyanújával.

A harmadik eshetőség (a befejezett alakzat) - sok példával lenne illusztrálható: talán nem szorul magyarázatra, hogy mit nevezünk "klasszikus ittas vezetésnek", de kiemelendő - hogy ittas járművezetést nem csak az valósíthat meg, aki a gépjármű motorját beindította - hiszen műszaki hiba miatt vontatott gépjárművet sem irányíthat ittas személy - a motor beindításának lehetőségi hiányában SEM. Ugyanígy a lemerült akkumulátorú gépjármű "betolása" idején sem ülhet ittas személy a vezetőülésben. Autósiskolai oktató gépjárműben (ahol pedál mindkét oldalon van) természetesen egyik személy sem lehet ittas - noha tegyük fel a bal oldali manőverezik a volánnal, míg a jobb oldali személy a pedálokat kezeli). Lejtős útszakaszon - ha a gépjármű motorjának beindítása nélkül - a gépjármű felveszi azt a "ritmust" ami már a forgalomban való "beilleszkedéssel" láthatóan egyező - az is minősülhet ittas járművezetésnek.

Érdekes módon a kétkerekű (motor, segédmotor) kerékpárt toló ittas személy - sem előkészületi, sem kísérleti magatartást nem foganatosít - noha ugyanannyi lehetősége lenne azzal rendeltetésszerűen elindulni - ahogyan egy négykerekű gépjárművel. Sőt, ha egyedül tolja valaki - ittasan - a saját - négykerekű - gépjárművét - az szintén nem valósít meg semmilyen előkészületet vagy kísérletet - kivéve ha a jármű beindítását szolgálja a tolási kísérlet.

Így tehát a fogalmi kérdéseket körbe lehet járni ezer oldalról, ám az egyes esetek különböző mérlegelést igényelnek, és nincs rájuk egységesen kimondható "Amen".

Az egyetlen biztos kapaszkodó, ha az ittas személy nem ül be a vezetőülésébe (pontosabban: nem a vezetőülésbe ül) - a sorsot sem kísértve ezzel. Hiszen például a fűtés vagy a hifi berendezés beindításához az utasülésből is hozzáférünk, a váltóegység - a tengelykapcsoló kiemelése nélkül is üresbe tehető, és a motor is beindítható "átnyúlva"...

 

ITTAS VEZETŐK INFORMÁCIÓS VONALA, SEGÍTSÉG, JOGI TÁMASZ, JOGOSÍTVÁNYMENTÉS, KÉPVISELET:
06-70-224-7474

2017\05\15 .I Szólj hozzá!

Elvették a jogosítványomat. Külföldre utazom, hogy "szerezzek másikat"...

Ezzel a kérdéssel számtalanszor találkoztunk az évek során. Az ittas vezetőtől bevonták a jogosítványát, és úgy gondolta, hogy "szerez egy másikat".

Az alapesetet vegyük most, mely szerint Ön egy magyar állampolgár, aki Magyarországon végzett el egy "autósiskolát" - tehát "jogosítványát itthon szerezte meg", és ezt a jogosítványt elvették - ittas vezetés vétsége/bűncselekménye miatt - itt, Magyarországon.

Ön úgy gondolja, "...sebaj, kiutazom külföldre, gyorsan elvégzek egy ottani autósiskolát, és minden rendben lesz, hazajövök és vezetek azzal a jogosítvánnyal...".

Egyúttal igaz lesz a most következő információ arra is, ha Ön nem is kíván hazajönni - mert például tartósabban külföldön tartózkodik - tehát nem is számít arra, hogy Magyarországon igazoltatni fogják (de a fent leírt folyamaton átment). Távollétében lesz gondja belőle - ez utóbbi esetben.

Ugyanezt a kérdést feltették már nagyon sokan nekünk, akiket utánképzésre köteleztek: "...félek az itthoni utánképzéstől, az újravizsgázástól, a szigorított vizsgáktól, helyette inkább kiszaladok Párkányba (Esztergommal szemben található szlovák/magyar lakta település), és egy 2-3 hetes tanfolyamon megszerzem a jogosítványt, s jövök vissza vele Magyarországra..."

S ugyanezzel a kérdéssel százával találkoztunk, akinek - Magyarországon - a közlekedés előéleti pontok (18 "büntetőpont" miatt) vették el a jogosítványát. Sőt, számtalan esetben kerestek meg magyar állampolgárok, akiktől külföldön vették el a vezetői engedélyüket! S még bővíthetjük a kört azokkal is, akiknek a magyar jogosítványa u.n. honosítva lett (pld. tartós külföldi letelepülés miatt).

Nos, a válasz minden fenti esetre egyértelműen ugyanaz:

A folyamat megkezdése - a gyakorlatban nem egy megvalósíthatatlan dolog. Tegyük fel a magyar jogosítványától megfosztott (vagy utánképzésre kötelezett) magyar állampolgár kiutazik egy közeli, szomszédos ország magyar lakta területére (Erdély, Kárpátalja, Szlovákia stb.) ahol még csak honi nyelvtudás sem szükséges ahhoz, hogy beiratkozzon egy tanfolyamra. Esetleg - ahogy már fent írtuk - eleve külföldön él, vagy huzamosabban ott tartózkodik. 

Egy S.O.S tanfolyam - például Székelyudvarhelyen, vagy épp Londonban - akár három hét alatt elvégezhető - s ez óriási lehetőség annak, akit mondjuk egy - vagy több évre eltiltottak, a közúti járművezetéstől, vagy tart az utánképzéstől.

 

clipboard01_2.jpg

 

Igen ám, de hol fog elbukni ez a terv? Járművezetésre jogosító okmányt a hatóság nem adhat annak, aki járművezetésre közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlan. Közlekedésbiztonsági szempontból járművezetésre alkalmatlannak kell tekinteni azt a személyt, akit a bíróság vagy a szabálysértési hatóság a járművezetéstől jogerősen eltiltott, a határozatban meghatározott ideig, akinek kényszergyógyítását vagy kényszergyógykezelését a bíróság elrendelte, annak időtartamára, akinek a vezetési jogosultsága szünetelését a hatóság jogerős és végrehajtható határozatával elrendelte, annak időtartama alatt, akit a bíróság cselekvőképességet kizáró vagy korlátozó gondnokság alá helyezett, akinek a vezetői engedélyét a közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló törvény alapján a közlekedési igazgatási hatóság ideiglenesen visszavonta, a határozat jogerőre emelkedésétől kezdődően a visszavonást követően elkezdett utánképzés elvégzését tanúsító igazolás közlekedési igazgatási hatóságnál történő bemutatásáig, de legalább a vezetői engedély leadása napjától számított hat hónapig, akinek az egészségi alkalmatlanságát a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról szóló miniszteri rendelet alapján megállapították, az egészségi alkalmasság igazolásáig.

A legfontosabb tényező azonban az, hogy Ön bármely államban szeretne autósiskolába jelentkezni, ott egy okirat kerül aláíratásra, mely szerint Ön semelyik más országban (esetünkben magyarországon) nem rendelkezik (és soha nem is rendelkezett) vezetői engedéllyel, illetve nem áll(t) eltiltás alatt (ez utóbbi értelemszerű - kivéve ha az ittas vezetést valaki úgy valósította meg, hogy még akkor egyáltalán nem volt jogosítványa).

Tehát gyakorlatilag Ön egy aláírással már be is iratkozhat egy külföldi autósiskolába, sőt a vezetői engedély kézbe adásáig is eljuthat, ám az adott hatóság kötelező módon értesíti a hazai hatóságot, mely szerint általuk kiadásra került egy vezetői engedély.

És ebben a pillanatban Ön magánokirathamisításért ismét bíróság elé áll, mely egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő!

Így tehát kijelenthetjük, hogy amíg az eltiltás tart - és/vagy amíg az utánképzés nem került elvégzésre - Ön semmilyen más országban kiállított vezetői engedéllyel nem vezethet Magyarország területén.

Természetesen ugyanezek vonatkoznak azokra is, akiktől a rendőrség bevonja (tegyük fel Szombat éjjel a jogosítványt), és Hétfőn besietnek az okmányirodába (kormányablak), mely szerint: "...elvesztettem a jogosítványomat a hétvégén, kérek egy pótlást...". Még mielőtt a pótlás megérkezne Önhöz, már biztos lehet abban, hogy magánokirathamisítás miatt is a vádlottak padján fog ülni.

Két kivétel van: 1. amennyiben Öntől Magyarországon elvették a (magyar) jogosítványát, és utánképzésre nem kötelezték, akkor az eltiltási idő lejárta UTÁN Ön külföldön elvégezhet egy autósiskolát! Ez viszont azért nonszensz, mert ez utóbbi esetben az eltiltás tartamának lejárta után Ön eleve vissza fogja kapni a vezetői engedélyét (itthon), utánképzés és újabb (külföldi) autósiskola közbeiktatása nélkül is 2. Amennyiben Öntől Magyarországon elvették a (magyar) jogosítványát, és utánképzésre kötelezték, ÉS közben az eltiltás tartama lejárt, akkor Ön megszerezhet egy vezetői engedélyt külföldön - viszont azzal itthon nem tud vezetni - hisz az utánképzési kötelezettség soha nem évül el - tehát Magyarországon Ön soha nem fog tudni vezetni azzal a vezetői engedéllyel - amíg el nem végzi itthon az utánképzést.

 

ITTAS VEZETŐK INFORMÁCIÓS VONALA, SEGÍTSÉG, JOGI TÁMASZ, JOGOSÍTVÁNYMENTÉS, KÉPVISELET:
06-70-224-7474

 

2017\05\14 .I Szólj hozzá!

Véralkoholszint kontra Légalkoholszint - Vérvétel vagy szonda?

A legtöbb ittas vezető - statisztikánk szerint - életében egy "pofonig" jut el - tehát nem válik visszaesővé. Bár az idők során a több tízezer ittas vezető között - aki megkeresett minket - természetesen "szép számmal" akadtak visszaesők, a statisztikánk azonban egyértelműen abban az irányban tendál, hogy egy ittas vezetés általában elegendő példát szolgáltat - jó esetben egy életre - az elkövetőnek.

S miért-e bevezető?...

Ugyanis ebből fakadóan a minket felkereső - ittas vezetők között - mivel életükben először kerültek eljárás alá ittas járművezetés végett - így körülbelül az 5%.-a azoknak a száma, akik tisztában vannak azzal, hogy mi a különbség a véralkoholszint és a légalkoholszint között. Rendre össze is keverik a két fogalmat, és így természetesen a vele járó számadatokat is... Tegyük ezt most helyre...

Az ittas járművezetőket, a szervezetükben található alkohol mennyisége alapján ítéljük meg - első sorban. Még talán egy gyermek is tudja, hogy minél több alkohol van valakinek a szervezetében - annál ittasabb. Így tehát a büntetés is ennek arányában változik (itt most nem térünk ki arra a számtalan egyéb tényezőre, amit figyelembe veszünk még az eset elbírálásánál - hisz a nevében is benne van, hogy ez bíróság általi elbírálás kérdése lesz, ezért nincs táblázat a "vér/légalkoholszint=büntetés"-re.)

Amikor a laikus ittas vezető első kétségbeesésében az internethez fordul - hogy az általa ismert alkoholszintről valami többet megtudjon - szinte minden esetben téves útra jut. Ennek pedig az az oka, hogy kétféle táblázatban határozzuk meg az ittasság mértékét, és ezt a két táblázatot rendre - a legtöbb laikus személy - összekeveri.

Így például amikor valakit szondáztatnak, és annak eredményét közlik (pld. "0,77") - akkor a Google keresővel hamar ráakad a "rossz" táblázatra, és véletlenül a véralkoholszint táblázatot találja meg, s "megnyugszik": "...huh. micsoda szerencse. Csak a 'legalsó kategóriában' vagyok, igen enyhén ittas voltam..." Ám óriásit téved, mivel már jócskán közepesen ittas volt (s lássuk be, ezt azért önmaga is kellett érezze...)

 

A VÉRVÉTEL:

maxresdefault_1.jpg

Hosszas részletezés helyett a lényeget foglaljuk össze: vérvételre visszük azt az ittas vezetőt, aki megtagadja a szonda fújását, vagy nem tudja azt kifújni (tüdőbetegség), esetleg légúti betegségre (Asthma) vagy hőemelkedésre hivatkozik. Továbbá vérvételre visszük azt a személyt is, aki ellenáll (kényszervérvétel), illetve aki öntudatlan (balesetet szenved). Ezen kívül akkor is vérvételre kerül sor, ha nem tudunk egy konkrétan meghatározott időn belül (30 perc) - úgynevezett hitelesített légalkoholmérő berendezést - üzembe helyezni (pld. annak hibája, hiánya, elérhetősége, üzemzavara stb. esetén). Vannak még egyéb tényezők is, de a fentiek a lényegesebbek.

Akit tehát vérvételre kerül előállításra, annál vagy kettős vérvételt, vagy egy vér és egy vizeletminta levételét foganatosítjuk. A levett vérminta etilalkohol tartalmát gramm/literben (g/l) határozzuk meg, és ugyanez igaz a vizeletvételre is. A vért a fő (vénás) véráramból veszik le, míg a vizeletet - értelemszerűen - a kiválasztószerveken át vizeli ki az eljárás alá vont személy. A véralkohol koncentráció meghatározása a perifériás vérből történik!

Magyarországon jelenleg - akinek vérében 0,50 g/l etilalkohol koncentrációt meghaladó értéket találunk - az az ittas járművezetés vétségi alakzatát követi el, tehát "bűnös". A vizeletvétel másodlagos, kiegészítő információként szolgál az orvos (vegyész) szakértőnek - erre most nem térünk ki, mert ez már biológiai kérdéskör - és az olvasót talán nem érdekli ilyen mélységekig.

VÉRALKOHOLSZINT TÁBLÁZAT gramm/liter (g/l)

  • 0,51-0,80 = igen enyhe fok
  • 0,81-1,50 = enyhe fok
  • 1,50-2,50 = közepes fok
  • 2,51-3,50 = súlyos fok
  • 3,51 felett = igen súlyos fok

A LÉGALKOHOLMÉRÉS:

 

homologation-perimee-l-ethylometre-sur-la-sellette_reference.jpg

 

Hosszas részletezés helyett - itt is a - lényeget foglaljuk össze: hitelesített légalkohol mérést alkalmazunk azoknál az ittas járművezetőknél, akiknél a vérvételi feltételektől eltérően (lásd fent) minden feltétel adott ahhoz, hogy a méréseket ezen - az egyszerűsített -  módon hajtsuk végre. Tehát egy alapeset áll fent, például: ittas járművezetés, rutinellenőrzés, nincs tüdőbetegség, az elkövető együttműködik, van 30 percen belül elérhető hitelesített légalkoholmérő berendezés.

A légalkoholt a tüdőből kifújt (levegő) etil-alkohol koncentráció alapján határozzuk meg, mértékegysége a milligramm per liter (mg/l). A legtöbben azt gondolják (tévesen), hogy a szondát gyomorból fújjuk (..."hiszen oda érkezett az alkohol, mit is keresne az a tüdőmben?..."), valójában azonban nem gyomorból fújunk (az ilyet ugyanis ugyanis "felböfögésnek" neveznénk), így a légalkoholszonda megfújása a tüdőből történik, és "azt keresi a tüdőben", hogy bekerült a véráramlatba, mely a tüdőn keresztül (is) kijut a szervezetből - kilélegzés formájában.

Tudta Ön, hogy amikor valakinek alkoholos a lehelete, annak egy hányada már a tüdőből jön "vissza", s csak egy része az amit a gyomorból, nyelőcsőből, szájüregből (nyálkahártyáról) lélegzünk vissza? A biológiai membránokon, így a tüdő léghólyagocskák falán keresztül is megtörténik az alkohol diffúziója.

Tekintettel tehát arra, hogy légalkohol mérésnél nem a fő (vénás) véráramlatból vettük le a mintát, ezért nem ugyanaz a számrendszer, s ezt keverik a legtöbben össze!

Az alkohol a szervezetből elsősorban a kiválasztószerveken át (pl.vizelet formájában), másodsorban légzés (és harmadsorban pld. verejtékezés útján) távozik, ezért is alkalmas mind a vér, vizelet és a kilélegzett levegő az ittasság mértékének meghatározására. Sokszor kérdezik tőlünk, hogy "...jobban jártam volna, ha vérvételre visznek, mint így - hogy csak szondáztattak?...". A válasz: se' nem jobban, se'nem rosszabbul. Mindkettő hiteles, és értelmezhető, elfogadható - csupán csak más számrendszerben kell értelmezni a mért értékeket. 

Magyarországon jelenleg - akinek kilélegzett levegő etilalkohol koncentrációja - a 0,25 mg/l-t meghaladja, - az az ittas járművezetés vétségi alakzatát követi el, tehát "bűnös". FONTOS: a "meghaladja" szó azt jelenti, hogy legalább 0,26 mg/l értéket kifúj!

Létezik egy átváltó számadat, melyet orvos-szakértőkként használunk (s bár nem hivatalos), ezt 1:2100-ben határoztuk meg. Így tehát elvileg a 0,25 mg/l (levegő alkohol koncentráció) egyenlő 0,525 g/l véralkohol koncentrációval. Viszont a vérkeringés sajátosságai miatt, az úgynevezett felszívódási szakban (utolsó alkohol elfogyasztását követő 60-90 perc) - a kilégzett levegő alkoholkoncentrációja jelentősen – akár 50-100%-kal – meghaladhatja az ugyanekkor mért véralkohol koncentrációt - az 1:2100 átváltás használata esetén. A teljes felszívódást követően viszont - tehát a lebomlási szakaszban (maximáltan 90 perc után) - az ugyanilyen módon számolt levegő alkoholkoncentráció 5-10%-kal a véralkohol koncentráció alatt marad. Erre való tekintettel a megoszlási hányados alapján történő átszámítás csak tájékoztató jellegű!

Nincs azonban semmi szükség oda-s vissza számolni egyikből a másikba, már csak azért sem, mert vannak olyan értékek, ahol ez problémát okozna. Ennek az az oka, hogy a kétféle táblázat (tehát a vér és a lég) úgy lett megalkotva, hogy azok a 2,1 (nem hivatalos) átszorzót használva nem ugyanazokat a határértékeket adják ki. Egy példa: az elkövető kifúj 0,74 mg/l értéket (ez még az enyhe fokú befolyásoltság felső szegmense), ám ha ezt megszorozzuk 2,1-el akkor 1,554 g/l (véralkohol koncentrációt) kapunk, ami viszont a "másik" táblázat szerint bizony már közepes fokú befolyásoltság.

Így tehát mindenki figyelmét felhívjuk immár talán több tízezredszer, hogy a szonda értéke és a vérvétel eredménye az két külön számrendszerben értendő. Amennyiben Ön a légalkohol szondába 0,25 mg/l értéket meghaladó értéket fúj, akkor bizonyos lehet abban, hogy büntetőeljárás alá kerül - s ha ez vérvétellel zárulna, akkor is!

LEVEGŐ ALKOHOLSZINT (LÉGALKOHOL SZINT) TÁBLÁZAT milligramm/liter (mg/l)

  • 0,26-0,40 = igen enyhe fok
  • 0,41-0,75 = enyhe fok
  • 0,76-1,25 = közepes fok
  • 1,26-1,75 = súlyos fok
  • 1,76 felett = igen súlyos fok

 

Néhány hasznos plusz információ még itt is megtalálható, erről a témáról:

https://www.szuperugyved.hu/ittas-vezetesert-jaro-buntetes

 

MIRE SZÁMÍTHAT ITTAS VEZETÉSÉRT?  KATTINTSON IDE!

2017\05\03 .I Szólj hozzá!

Megint egy "híresség", ittas vezetésért...

Mint már korábban cikkeztünk róla, Oszter Sándor - színész - néhány éve ittasan balesetet okozott, teljes tagadásba feledkezett, jogosítványát mégis elvették tőle. Akkor a felesége - Donatella Failoni - egykori "zongoraművész" - ezeket mondta: "...Férjem Oszter Sándor, több száz filmben, színházi darabban, tv játékban szerepelt, de még a "Rózsa Sándor"t is beleszámítva, soha nem kapott akkora publicitást mint mostanában, amikor súrolta autójával a Mom Park garázslejárójának a falát! Hát nem röhejes? Sándort egyszerűen csak az autójánál várták a rendőrök,holott csak a parkolójegyet és a lakáskulcsot akarta kivenni, mert taxival akart hazajönni, miután konyakot ivott a Mom Parkban. Felháborító amit a bulvármédia kreált ebből a történetből. Persze ehhez kellett valaki aki látta a "falsúrolást", aki felhívta a rendőröket és 15.000 forintért eladta a bulvármédiának a hírt és a suttyomban készített fényképeket. Ez az igazság!..."

(végül két és fél évre vették el jogosítványát Oszter Sándornak. A szerk.)

aaaa.jpg

"...saját készitésű Limoncello (likőr. A szerk). Nem bírtam tovább várni, és megkóstoltam..."

Most a feleség került bajba, ugyanis néhány nappal ezelőtt - ő is balesetet okozott. Egy gépkocsi hátuljának ütközött. Saját elmondása szerint ez sem történt meg, mert "...Végigzongoráztam a világot, de még sosem kaptam ekkora publicitást. Előttem le­blokkolt egy manus. Egy karcolás sem történt: sem az ő autóján, sem az enyémen. Semmilyen baleset nem történt. De a hülye kihívta a rendőrséget..."

A KRESZ úgy rendelkezik, hogy "... Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni...." Noha itt a "leblokkolás" szót a hirtelen fékezés szinonima helyettesíti, a lényegen nem változtat: a hölgy nem tartotta be a követési távolságot, és nekiütközött a "hülyének". (KRESZ 27. §). 

Úgy tűnik - mint ahogy a férje balesetét sem tartotta balesetnek - a hölgy ezt az ütközést sem fogta fel annak. A közvélemény értelmezésében, a (közlekedési) baleset olyan váratlan esemény, amely adott helyen és időben történik. Általában negatív kimenetellel rendelkezik, amit bekövetkezése előtti észleléssel el lehetett volna kerülni. Minden közlekedési balesetet balesetnek nevezünk, amely bármilyen anyagi kárral és/vagy személyi sérüléssel jár.

"...Megittam egy pohár bort és tele van velem a sajtó. Felmentem tojásért, megittam egy pohár bort… De hogy ittas lettem volna, ez rágalom! Egy pohár bortól az ember nem ittas. Balesetet meg nem okoztam. Előttem le­blokkolt egy manus. Egy karcolás sem történt: sem az ő autóján, sem az enyémen. De a hülye kihívta a rendőrséget. Sokáig kussban voltam, minek beszéljek valamiről, ami csak nekem okozott kárt. Mert a Balatonon lakom, egy hegy tetején, ahonnan le kell gyalogolnom két kilométert, hogy ve­gyek egy kenyeret. Olyanokkal kellene foglalkozni, akik igazán bűnözők, nem velem. Mondja meg, megiszom egy pohárt bort és engem itt vegzálnak? Nem is lett volna semmi, hogyha ez a hülye föl nem jelent. Pechem volt, ennyi. A rendőrök szerint is minimális volt bennem az alkohol, és rohadt dühösek voltak a manusra, aki feljelentett, mert tönkretette a vasárnapjukat (...)..."

Amennyiben Ön is világhírű zongoraművész, vagy színész, ha "falat súrolt vagy tojásért ment (...)" - vagy ha éppen egyik sem:

KERESSEN, IRJON, HIVJON IDŐBEN: 06 70 224 7474

 MIRE SZÁMÍTHAT ITTAS VEZETÉSÉRT?  KATTINTSON IDE!

2017\04\27 .I Szólj hozzá!

Ittas Vezetésért Járó Büntetés - Ittas Járművezetés - Ittas Vezetés

2017\04\15 .I Szólj hozzá!

Itt a húsvét 2017

Már hosszú évekkel ezelőtt is szólt rólunk a HÍR TV híradása, húsvétkor. A húsvétok nálunk mindig telítettek, ha Ön elvesztette jogosítványát, igyekezzen hamar keresni minket, mert nem biztos hogy fel tudjuk venni segítségre Önt - hely hiányában...

  Jogosítványmentés NON-STOP vonal: 06-70-224-7474  

  "...Ittasan vezettem, nagyon pontosan szeretném tudni, mire számíthatok?..."  
  NON-STOP válaszok: ittasvezetes.hu/adatlap  

 

 

2017\04\12 .I Szólj hozzá!

Egy újabb híresség - jogosítvány nélkül...

Részegen ült volán mögé, áthajtott a piroson, de a rendőrök elkapták – Zámbó Jimmy fiának ugrott is a jogsija. Most azt is megtudhatjuk, miért bánja igazán, hogy elvették a vezetői engedélyét.

Február 11-én, szombat éjszaka Zámbó Krisztián ittasan áthajtott egy piros lámpán. Mivel úgy tűnt, hogy italozhatott, ezért a Csepeli kapitányságra vitték. Hamar kiderült, valóban ittasan ült a volán mögé - ezért azonnal elvették a vezetői engedélyét, és természetesen eljárás is indult ellene.

"...Egy szülinapi buliban néztem a pohár fenekére..." - mondta.

Azóta édesanyja, Zámbó Jimmy özvegye "furikázza". Krisztián ezt némi bosszúsággal vette tudomásul, így ugyanis nem csak folyton szívességet kell kérnie Csoma Verától, de állandó felügyelet alatt is van.

 

clipboard01.jpg

 

LEGYEN ÖN "KISEMBER" VAGY ÉPP "NAGY", FORDULJON A SZUPER ÉS TÁRSAI ÜGYVÉDI IRODÁHOZ, HA ITTASAN VEZETETT.

 

2017\04\12 .I Szólj hozzá!

...Írok egy kérelmet, hogy a jogosítványomra nagy szükségem van...

"...Néhány napja elvették a jogosítványomat, ittas vezetésért. Azt mondták (a rendőrök/ismerőseim/valaki), hogy írjak gyorsan egy kérelmet, hogy a munkámhoz szükséges a jogosítvány, és mert a családban/rokonságban van olyan beteg ember, aki rendszeres ápolásra, orvoshoz szállításomra szorul. És még azt is mondták, hogy így visszakaphatom a jogosítványomat, mivel hogy még egyébként sem voltam soha büntetve...

Nos, ezekkel a mondatokkal naponta találkozunk. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy száz ittas vezetőből kilencvenkilenc ugyanezt a "tanácsot" kapja, ugyanezzel szeretne megpróbálkozni. Semmiképpen sem szeretnénk elkeseríteni, de ez a "jótanács" annyit ér, mint halottnak a csók. Elnézést a hasonlatért...
>>*** kivétel: a több kategóriával rendelkező hivatásos sofőrök (tehergépkocsi, busz, kamion stb.) - akik szabadidejükben motor vagy segédmotorkerékpárral - esetleg személygépkocsival követték el a cselekményt. Erről majd egy következő cikkben szó lesz...<<

Először is tisztázzuk, hogy nincs kinek írnia. Ugyanis nincs hová címeznie a levelet.

A friss ügyek még a rendőrségen vannak (nyomozati szakasz) - így első körben arra gondolhatnánk, hogy ezt a "méltányossági kérelem" levelet a rendőrségre adjuk fel. Igen ám, azonban ez azért felesleges, mert az ittas vezetőt mindenképpen be fogják hívni gyanúsítotti kihallgatásra, és ott eleve lesz lehetősége ezt a "kérelmet" szóban elmondani, amit jegyzőkönyvbe vesz a nyomozó. Vannak olyan esetek (szinte kizárólag Budapesten - egyelőre), amikor a gyanúsítotti kihallgatás már a cselekménykor megtörténik, ilyen esetben pillanatok alatt elkerül a rendőrségtől az ügy, tehát ha fel is adunk egy ilyen levelet a rendőrségnek - mire odaér, az ügy már továbbment, és a rendőrség nem fogja továbbítani a levelünket.

A már előrehaladottabb ügyek az ügyészségen/bíróságon vannak. Gondolhatnánk, hogy akkor ide címezzük a levelet. Ez szintén nem célravezető, mivel egyre inkább az a tapasztalatunk, hogy a bíróság tárgyalás tartásával fog ítélkezni - azaz ott szintén lesz mód élőszóban elmondani amit szeretnénk. 

Gondolhatnánk még arra, hogy az okmányirodának (kormányablak) címezzük a levelet, hiszen a jogosítvány ott landol végül. Igen ám, de a kormányablak nem jogosult dönteni ilyen kérdésekben, tehát a levél vakvágányra jut.

untitled-1_1.jpg

Természetesen azonban van mód "valakinek" előadni ezt a "kérelmet", azonban ő csak a bíróság (ügyészség) lehet. Mivel azonban nagyrészt tárgyalás tartásával zárulnak az ügyek (az utóbbi években egyre inkább), ezért ott - mint már említettük feljebb - élőszóban elő lehet mindent adni. Ha pedig mégis tárgyalás mellőzésével hoznak döntést, akkor is lesz mód kérelmezni a tárgyalás tartását - tehát ott megint csak lesz mód élő szóban előadni - mindent.

Ezért tehát úgy véljük, csak idő és energiapazarlás - hogy Ön "kérelmeket", leveleket adjon be egy folyamatban levő ügyben - ráadásul fenntartja azt a hamis érzetet is Önben, hogy "hátha jön a pozitív válasz". 

kerelem-300x180.jpg

Azt nagyon fontos tudni, hogy a hatóságot igenis érdekli, hogy Ön mit tett, mik a körülményei, milyen az élete! De nem annyira, hogy kérelemre visszaadják a jogosítványt!

A jelenlegi törvénykezés már nem az ókori "...aki tyúkot lop, vágassék le a jobb keze.." módszereket alkalmazza. A szándék - abszolút nem mellékes. Azonban az ittas járművezetés egy szándékos bűncselekmény, így tehát itt a "véletlen ültem be az autóba" - hivatkozás nem működik. Mint ahogyan a bíró el fogja mondani, hogy ha Ön nem gondolta át azt, hogy ittas vezetésével mit is tesz kockára - ő (a bíró) ezt nem fogja tudni helyrehozni, méltányolni. Határok között mozog a bíró "keze", de nincs az a kérelem, melyre jogosítványt visszaadnak. Ezt tartsa szem előtt!

MIRE SZÁMÍTHAT ITTAS VEZETÉSÉRT?  KATTINTSON IDE!

 

2017\04\12 .I Szólj hozzá!

...Csak száz métert mentem...

A legtöbb ittas vezető, álmából felébresztve is "zsigerből" elmondja azt a tíz "sablon" mondatot, amelyet a hatóság már százezerszer hallott.

Ezek között az egyik első mondat, a "...csak száz métert mentem..." ; "...csak át akartam parkolni a másik oldalra..." ; "...csak be akartam állni a házbejáróról..." ; "...csak az utcánkban közlekedtem..."

A hatóság egyértelmű álláspontja ez: a megtett - vagy megtenni kívánt út hossza nem releváns, és ha az volna, sem lenne ellenőrizhető - hogy ki honnan jött, vagy hová indult. 

Tekintettel arra, hogy egy fix ponthoz képest (tegyük fel a fix pont, ahol a rendőrök álló ellenőrzést tartottak, vagy ahol igazoltatás alá vonták követéses leintés módszerével) - a belátható távolság emberi szemmel is maximum néhány száz méter. Így tehát ha ezt a védekezést a hatóság tolerálná, akkor soha nem lehetne rábizonyítani az elkövetőre, hogy messzebbről jött (hisz az emberi szem sem lát el messzebbre néhány száz méternél - éjszaka még annyit sem), ezen kívül azt - hogy hová indult - még akkor sem lehetne bizonyítani, ha valakit a háza közelében igazoltatnak, hiszen az a tény - hogy valaki az autója haladási irányában lakik "száz méterre" - még nem jelenti azt, hogy haza akart menni, vagy ha igen - akkor sem bizonyítható, hogy utána nem kívánt volna ismét vezetni. 

Így tehát lehetne magyarázni ezeket hosszasan, terepszemlét is tarthatna a hatóság - térképpel a kezében - de az ittas vezetés megítélése nem a megtett - vagy megtenni kívánt útszakasz hosszán alapul.

Egy megtörtént eset - a sok száz hasonlóból: Az elkövető otthon italozott, saját házában. Egyszerre csak úgy gondolta, hogy kiáll a kertkapun a vízelvezető árok fölötti "hídjára" (3 métert kívánt a közterületre kihajtani, pont amennyi az autója hossza), mert fel akarta locsolni a kertjét. Amint kinyitotta a kaput, és az autó orrával fél métert (!) kihajtott a kertjéből (lényegében az autó háromnegyed része még a kertben volt, magánterületen) - egy - a járdán - gyorsan haladó - kerékpáros teljes erővel beleütközött az autó elejébe. A kerékpáros átrepült a motorháztetőn, több foga kitört. Az elkövető a vezetői engedélyét két évre veszítette el, és felfüggesztett szabadságvesztésre ítéltetett (ÜGYVÉDET NEM KÉRT FEL SEGÍTSÉGÜL). A kerékpárosnak soha nem fejlődött ki újra a foga, azt implantátummal kellett pótolni - ezáltal került megállapításra, hogy maradandóan fogyatékos - hiszen eredeti testrészének (néhány ép fogának) végleg búcsút kellett mondjon.

Nos tehát mennyit is haladt ez a szerencsétlenül járt autós? Talán 50 centimétert. S mi lett az eredmény?...

Természetesen a kerékpáros is rendkívül szerencsétlen helyzetbe került - véleményünk szerint azonban ez az eset akkor sem lett volna feltétel nélkül elkerülhető - ha a sofőr józan. A kerékpáros is hibázott, amikor a gyalogosforgalomnak fenntartott járdaszigeten - nagy sebességgel haladt.


Egy másik, friss - és nagyon szerencsétlen történet a sok közül: 
Az elkövető egy karácsonyi vásár parkolójában állította le az autóját. Vásárolni ment - többedmagával. Forralt bort ivott, számítva arra, hogy a vele levők közül majd egy józan személy vezet hazafelé. Ám ő megunta a vásárt, fázott is - ezért visszament az autóhoz, jelezve a többieknek, hogy ott fogja őket várni. Így is tett, beült a gépkocsiba, és beindította a motort - hogy befűtse az autót. Itt fontos megjegyezni - hogy a jármű beindítása csupán előkészületi magatartás, és nem minősül járművezetésnek. Ő tehát ebben a hiszemben várta társait a meleg autóban - ittasan. S ekkor egy olyan szerencsétlenség történt, amelyre nehéz szavakat találni: az elkövető át akart ülni az utasülésbe - hogy nehogy gond legyen, ha rendőr lépne oda. Ám e-közben a kézifékre ráült, az véletlenül kioldott, és az autó a lejtős úton hátrafelé megindult - talán ha egy métert gurult - az elkövető azonnal "berántotta" a rögzítőféket ("kézifék"). Mindkettőjük - szerencsétlenségére, egy idős hölgy állt mind e-közben a gépkocsi hátuljánál, akit a megmozduló autó a havas úton "felöklelt", a hölgy elesett, tarkóját a járdaszegélybe ütötte be, és a helyszínen életét vesztette.

Nehéz az ilyen szerencsétlen helyzetekre mit mondani - de van ilyen is. A felelősségre vonás nem maradt el itt sem (nyolc hónap letöltendő szabadságvesztés ; 3 év járművezetéstől való eltiltás ; 400 ezer forint pénzbüntetés ; 202 ezer forint utánképzés ; a hölgy rokonsága a temetés (és "egyéb") költségeket perben követelte - a per még most is tart...

Így tehát a megtett - vagy megtenni kívánt út - NEM RELEVÁNS - fogalmaz a hatóság.

 

csepreg3.jpg

 

ÖNTŐL IS ELVETTÉK A JOGOSÍTVÁNYÁT? KERESSE AZ EGYENES UTAKAT A MEGOLDÁSHOZ!

 

MIRE SZÁMÍTHAT ITTAS VEZETÉSÉRT?  KATTINTSON IDE!

2017\03\20 .I Szólj hozzá!

"...Az autó benzinnel megy - nem jogsival..."

...Szokás volt (?) mondani ezt - az igazából nem a "férfias bátorságot", hanem puszta - meggondolatlan és vakmerő kijelentést, melynek egyre inkább drasztikus következményei vannak.

Azt tapasztaljuk, hogy azok az ittas vezetők - akik már börtönben is voltak - illetve akiket egyáltalán nem érdekel hogy esetleg bekerülnek a rácsok mögé - őket teljesen felesleges "ijesztgetni" - jogosítvány elvétellel, utánképzéssel - mert csak a hasukat fogják a "röhögéstől". 

Mi az ennyire felelőtlen típusú ittas vezetőket - elvi okokból - soha nem vesszük fel ügyfeleink közé. Nagyon sok többszörös visszaeső ittas vezető - de még több  - az eltiltása alatt engedély nélkül vezető - bajbajutott keresett fel minket kétségbeesve, de elvünkkel határozottan ellenkezik, hogy ilyen esetekben is segítsünk! S ahogy látszani kezd, egyre kevesebb esélyük van azoknak, akik visszaeső ittas vezetők, vagy eltiltásuk alatt jogosítvány nélkül próbálnak vezetni.

Nézzük miért:

1. Idén - 2017 - az ORFK  - váratlan, országos és helyi akciókat hajt végre, nagy erőkkel vonulnak ki - tömeges igazoltatásokra

2. Finn módszert is alkalmaznak (aki nem ismeri, ide kattintson)

3. A polgárőrség rendszámlistát kap (aki nem tudja mit jelent ez, ide kattintson)

4. A rendőrség rendszámfelismerő kameráiba elkezdődnek az adatbevitelek (aki nem tudja mit jelent ez, ide kattintson)

5. A VÉDA kamerákba elkezdődnek az adatbevitelek (aki nem tudja mit jelent ez, ide kattintson)

 

És most lássuk, 2017-től - a változások évétől - valójában mit is kockáztat az, aki ittas vezetésért elvett jogosítványának hiányában mégis vezet:

Mivel a közhiedelemben úgy 'él', hogy aki jogosítvány nélkül vezet, csupán "csak" egy kis pénzbírsággal számolhat - és csupán egy apró szabálysértést követ el - most tegyük helyre a valóságot:

Jász-Nagykun-Szolnok megye (valamint Cegléd és környéke) - példa értékkel kezdte el: "...aki engedély nélkül vezet, azonnal bilincsben vigyék el az igazoltató rendőrök, és hónapokra zárjuk a rácsok mögé..." - mondta ki a megyei vezetés nemrégen. És nem csak ebben a megyében, hanem már más megyékben is megindult az akció, íme egy már konkrét - szabadságvesztéssel - zárult friss példa - ide kattintson - 

SZERETNE ÖN IS RÁCSOK MÖGÉ KERÜLNI, PUSZTÁN AZÉRT, MERT ELVETT JOGOSÍTVÁNYÁNAK HIÁNYÁBAN VEZET? 

Korábban - főleg egy átlagosan 100 ezer forintos bírság, és további fél év eltiltás járt az engedély nélküli vezetésért. Azonban akik ittasan is, és engedély nélkül is vezettek - "fütyültek rá", hogy további fél évig engedély nélkül vezetnek. Mi lett ennek a vége?

Az elkobzás és az elzárás a lényegi változtatás:


"...Tavaly nyár óta jelentősen növelték a közigazgatási eljárás díjtételeit, így szerintem egyfajta harmonizáció történt a közigazgatási és szabálysértési törvény összegei között" - mondta Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő, aki szerint a legfontosabb változtatás a gépjármű elkobzás és az elzárás bevezetése. 


Ha az eltiltás ideje alatt  járművet vezetünk, azzal szabálysértést követünk el, amely szónak a hangzása némelyeknek "nem eléggé ijesztő", ugyanakkor mely a legsúlyosabb, szabálysértési elzárással is büntethető szabálysértések közé tartozik.

A cselekménnyel kapcsolatban – az előkészítő eljárás után – a bíróság jár el, hiszen a jogsértés akár azonnali elzárással is sújtható, a szabálysértés miatt az elkövető akár szabálysértési őrizetbe is vehető.

 

Öntől is elvették a jogosítványát? Keresse az egyenes utakat a megoldáshoz!

 

KATTINTSON IDE!

2017\03\02 .I Szólj hozzá!

* Ittas vezetés büntetése 2017 - Ittas vezetésért járó büntetés - Ittas járművezetés

Öntől is elvették a jogosítványát? Keresse az egyenes utakat a megoldáshoz!

 

KATTINTSON IDE!

2017\02\24 .I Szólj hozzá!

Külföldön elvett jogosítvány: EU változások

Hosszú ideje "állóvíz" volt, a külföldön bevont - Magyarországon megszerzett - jogosítvány kérdésköre. Az Európai Unió tagállamaiban most változás áll be.

Korábban - amennyiben egy Magyar jogosítvánnyal rendelkező állampolgár például Németországban, Ausztriában vagy Angliában - ittasan vezetett, akkor ott helyben eljártak vele szemben - a hazai pénzbüntetéseknél is magasabb díjszabással -, tolmács segítségével kellett utánképzést tenni, és eltiltották a sofőrt a vezetéstől - de csak abban az országban, ahol az elkövetésre került. Azt követően megküldték a vezetői engedélyt és a tényállást Magyarországra, aki kiadta a jogosítványt - többnyire hónapokkal később.

Voltak, akik ezt az időt meg sem várták - és ezen idő alatt Magyarországon a lakhely szerint illetékes okmányirodában bejelentették, hogy elveszett a jogosítványuk. Ennek következtében okirat hamisításért is felelniük kellett, hiszen a jogosítvány pótlásához aláíratott iratban nyilatkozni kellett arról, hogy a vezetői engedély valóban elveszett, és sehol nem áll vagy állt ittas vezetés miatt büntetőeljárás alatt - magyarul mondva: azt a jogosítványt nem vették el sehol. Miután hónapokkal később megérkezett az iratanyag, fény derült a "turpisságra", és ekkor indult - immár Magyarországon - az okirat hamisítás miatti büntetőeljárás.

Mindemellett sok ember "örült" annak, hogy "csak" abban az országban tiltották el a vezetéstől, ahol az eset történt. Ez főleg a turistákat érintette, azonban akik huzamosabban tartózkodtak az adott országban - például munkavállalás miatt - ők így is gondban voltak, hisz hiába is kapták vissza Magyarországon a jogosítványt, azzal nem vezethettek abban az országban.

Ezek az esetek fordítva is megtörténtek: itthon elvett jogosítvány - mely eredetileg is itthon került kiállításra (tehát Magyarországon végezte el az illető az autósiskolát) esetében, néhányan megpróbálták honosítani más országban a vezetői engedélyüket, vagy egy új tanfolyamon részt venni külföldön. Ezek hasonló "bukásokkal" jártak már eddig is...

sd.jpg

Most azonban egy egység látszik bevezetődni, mely szerint ha egy Magyar állampolgár az EU valamely országában elköveti az ittas járművezetés vétségét, az egyáltalán nem kapja már vissza a jogosítványát, csak valóban akkor, amikor az eltiltás ideje lejárt. És ez már nem csak az adott országra érvényes, hanem egységesen elfogadja az összes tagállam - beleértve a vezetői engedélyt kibocsátó Magyarországot is - azt a szankciót, amit a másik EU tagállama meghozott. 

Így tehát egy egységes, nemzetközi számítógépes rendszer van kialakulóban, tehát ha valakinek - akárhol is vették el a jogosítványát az EU-n belül - az bármely más országban is el van tiltva a vezetéstől, és ez egy igazoltatás során azonnal kiolvasható a rendszerből - járjon a Magyar ember bármely EU országban is.

____________________________________________________

Öntől is elvették külföldön a jogosítványát?

Segítünk! KATTINTSON IDE!

2017\02\18 .I Szólj hozzá!

Tizenegy tévhit az utánképzésről

A mai napig is óriási az érdeklődés nálunk, hogy mi is az az utánképzés, és hogyan lehet "elkerülni". Már több cikket írtunk róla, most egy kis emlékeztető frissítés következzen.

Először is oszlassuk el a legnagyobb tévhitet: utánképzést tennie nem csupán annak az ittas vezetőnek szükséges, akit egy évre (vagy hat hónapra) tiltottak el a közúti járművezetéstől (magyarul: vették el a jogosítványát), hanem minden ittas vezetőnek, akit bármennyi időre tiltottak el a közúti járművezetéstől. A közhiedelemben a mai napig úgy él ez a tévhit, hogy - egyesek szerint - "csak" az egy év feletti jogosítvány bevonással büntetetteknek, míg mások "úgy hallották", hogy már fél évtől felfelé - utánképzéssel zárul a jogosítvány "visszaszerzés."

Nem győzzük hangsúlyozni: EZ NEM IGAZ. S mégegyszer: minden ittas vezetőnek, akit bármennyi időre tiltottak el a közúti járművezetéstől, utánképzést kell tennie, hogy vezetői engedélye visszaadásra kerüljön (értelemszerűen a büntetési időnek is le kell telnie).

A második tévhit: "az utánképzést csak a büntetés letelte után (sőt egyesek szerint csak amikor már a pénzbüntetés is ki van fizetve) lehet elvégezni". EZ SEM IGAZ ! Utánképzést a jogerős bírósági végzéssel és a bevonóhatározattal BÁRMIKOR meg lehet kezdeni.

A harmadik tévhit: "utánképzést valamely autósiskolában lehet elvégezni". NEM IGAZ. Az utánképzést a Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség állomásain lehet elvégezni (korábban Nemzeti Közlekedési Hatóság - NKH).

Negyedik tévhit: "az utánképzést csak abban a megyében lehet elvégezni, ahol lakom". NEM IGAZ. Vannak akik más megyében élnek - mint a bejelentett lakhelyük - vagy épp ott dolgoznak huzamosabban (pld. nyári idénymunka egy másik országrészben). Így természetesen bármely megyeszékhelyen lehet jelentkezni az utánképzésre.

Ötödik tévhit: "méltányosságból elengedhetik az utánképzést". NEM IGAZ. Ez olyan volna, mint "méltányosságból elengedni az érettségi vizsgát - s közben megkapni a bizonyítványt"

Hatodik tévhit: "az utánképzés díjaira részletfizetést kaphatok". NEM IGAZ. A díjak előre, egy összegben a pénztárban készpénzben fizetendőek. Sőt, a megkezdett tanfolyamot 60 napon belül be kell fejezni, ellenkező esetben újraindul a folyamat, sőt a befizetés is (!!!).

Hetedik tévhit: "az utánképzés elévül, ha eltelik bizonyos idő". NEM IGAZ. Akkor is el kell végezni, ha Önnek akár 15 éve vették el a jogosítványát, és utánképzésre kötelezték.

Nyolcadik tévhit: "az utánképzés azt jelenti, hogy újból KRESZ tanfolyamot és vizsgát kell tennem". RÉSZBEN IGAZ. Valóban része a KRESZ és vezetési felmérés, DE lényeges eleme a pszichológiai csoportos tréning.

Kilencedik tévhit: "az utánképzés egy szigorított vizsga". NEM IGAZ. Noha az tény, hogy az emberi hozzáállás következetesebb, mint egy autósiskolában. Így tehát a tanfolyamokról, órákról, feltárónapról, vizsgákról, foglalkozásokról való több perces (!!) késés esetén akár újraindíthatják Önt az egész folyamaton, az elejétől, újbóli és teljes díjfizetéssel. Így tehát maga a vizsga nem "szigorított", azonban az azokon való részvételi morál - egyértelműen szigorúan szankcionált.

Tizedik tévhit: "az utánképzésen minden kategóriámért újra kell indulnom, minden kategóriámat újra meg kell szereznem vizsgák által". NEM IGAZ. Csak abból a kategóriából kell utánképzést tenni, amellyel a cselekmény elkövetésre került.

Tizenegyedik tévhit: "az utánképzést a bíróság mondja ki és rendeli el, valamint a végzésbe beleírja". RÉSZBEN IGAZ. Nagyon-nagyon sok ittas vezető akkor döbben rá - hogy utánképzésre kell járnia - amikor a jogosítványáért bemegy a kormányablakhoz - a büntetési idő letelte után. Ilyenkor eszmél rá arra, hogy a kormányablak "elfelejtett" értesítőt küldeni. Ugyanis sajnos nagyon sokan keresnek minket azzal, hogy semmilyen értesítőt nem kaptak, nem tudták hogy utánképzésre kell járniuk, és csak az "okmányirodában döbbentek rá". Ráadásul ilyenkor további 1-2 hónappal meghosszabbodik a jogosítvány nélkül töltött idő, hiszen ekkor kell nekikezdeni a tanfolyamoknak. A bírósági végzésben az utánképzésre való utalás - néha szerepel, néha nem...Mondjuk úgy, hogy többször nem - mint igen... "Ad-hoc"...

Kérjük tehát az utánképzésre már kötelezetteket - tehát akinek az ügyük LEZÁRULT A BÍRÓSÁGON - ők NE hívjanak minket, mert nem tudunk utólag segíteni. Azonban aki az ügye elején - vagy folyamatában keres minket - jó eséllyel elkerülheti az utánképzést is, hisz a jogalkotók még mindig lehetőséget adtak erre - jogszerűen! Ez azonban ez nem "kérésre" megy (pld. "...Tisztelt Bíróság, kérem engem lehetőleg ne küldjenek utánképzésre...")

 

a-tanterem-szamitogepes-gyakorlas-elott-01.jpg

 

Öntől is elvették a jogosítványát? Keresse az egyenes utakat a megoldáshoz!

 

KATTINTSON IDE!

2017\01\31 .I Szólj hozzá!

Razzia volt: ennyi ittas vezetőt fogtak meg

Az elmúlt napokban több helyen volt Finn módszeres igazoltatás, többek között Fejér és Hajdú-Bihar-megyében. Közel négyszáz (!) szondáztatásból egyetlen egy sem jelzett pozitív értéket. Hosszú évek óta ilyennel nem találkoztunk. Úgy tűnik van visszatartóereje a büntetéseknek, és bizony azoknak sincs igaza, akik szerint egy megmentett jogosítvánnyal ugyanúgy vissza fog ülni valaki ittasan az autóba. Ha valaki tudja ezt, azok mi vagyunk, hisz tartjuk a kapcsolatot nagyon sok olyan - volt - ügyfelünkkel, akiknek segítettünk visszakapni a jogosítványát.

 

20173101152324.jpg

 

Amennyiben Önt ittas vezetésen fogták, azonnal töltse ki ezt az ingyenes felmérő lapot:

ittasvezetes.hu/adatlap

2017\01\25 .I Szólj hozzá!

Ittasan vezetett az Ön rokona, hozzátartozója, kedves ismerőse?

Ittas vezetésért elvették rokonának, családtagjának a jogosítványát?

Sok esetben az ittas vezető magába fordul, nem kér segítséget, beburkolózik ahelyett, hogy a megoldást keresné. Segítsen neki Ön !

INGYENES TANÁCSADÁS ÉJJEL-NAPPAL: 06-70-224-7474

www.ittasvezetes.hu/adatlap

 

polivecar.jpg

2017\01\16 .I Szólj hozzá!

Ittas vezetés - a közmegítélés

Korábban már cikkeztünk arról, hogy az embereknek mennyire lesújtó a véleményük az ittas vezetésről. Azt is megírtuk, hogy ez mindaddig tart, amíg ők maguk is bajba nem jutnak. Mert bárki bajba juthat! Olyan ember is, aki világ életében elítélte az ittas vezetést. Mi magunk is sok ilyennel találkoztunk: "...Soha nem hittem volna, hogy én is ittas vezetésért kerülök bajba, mert mindig elítéltem az ilyesmit. Most én is beleestem..."

Lássunk néhány véleményt, 2017 év elejéről: mit gondolnak az emberek az ittas vezetőkről?

ax.jpg